Victron CCGX- wifi adapter

Startet av hel1017, august 26, 2020, 18:25:55

hel1017

Er der noen som har Victron Colour Control GX og som har koblet til wifi adapter?

Jeg har kjøpt Asus USB-N14 wifi USB wifi som Victron anbefaler og koblet den til Colour Control panelet, men Colour Control gjenkjenner ikke wifi adapteren.
Har forsøkt å reboote CCGX panelet uten hell.

På PC'en min funker wifi adapteren gull.

Finner ikke noe veiledning på nett heller.

Noen som har erfaring med problemstillingen?

steinis

Hei

Jeg har denne. Har du vært inn i meny på CCGX - Settings - Wifi. Kommer den opp der?
Om den gjør det må du trykke på den å legge inn Wifi passordet.

Har hatt problem av og til med at Wifi adapteret har falt ut. 4-5 mnd imellom. Har da måtte lagt inn adapteret på nytt, eller bare dra ut usb å sette inn igjen.

Er på min andre Wifi adapter nå. I løpet av 1 år. Den første sluttet å virke etter 2-3 mnd. Det var vinterhalvåret. Når tiden strekker til kommer jeg til å trekke en cat kabel inn til hytten hvor router en lokalisert. 
Hytta (offgrid):
- 8x305Wp solcellepaneler 4s2p
- Victron Smart Solar MPPT 250/85 Tr
- Victron MultiPlus-II 48/5000/70-50
- Honda EM 5500 CXS
- 24kWh Lithium fra Nissan Leaf / REC
- Vannbåren v

Jgytterdal@gmail.com

hvorfor ikke bare kjøpe en wifi extender med ethernet utgang?
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

steinis

Er også en mulighet, men jeg kjøpte den fordi Victron anbefaler den. Tror det sto i manualen en plass.
Hytta (offgrid):
- 8x305Wp solcellepaneler 4s2p
- Victron Smart Solar MPPT 250/85 Tr
- Victron MultiPlus-II 48/5000/70-50
- Honda EM 5500 CXS
- 24kWh Lithium fra Nissan Leaf / REC
- Vannbåren v

hel1017

En liten update...

Fikk god hjelp hos Farco. De forsøkte med en av Victron sine "egne" USB WIFI adaptere. Denne funket jo selvfølgelig umiddelbart.  ;D

De oppdaget også at softwaren som var installert på CCGX var utdatert, og med en oppdatering av software så funket også USB adapteren jeg hadde kjøpt som en drøm.

Oppdatering av software avdekket også en annen feil på CCGX, men det er en helt annen historie.  :-\
Så alt i alt var det bra jeg tok en tur til Facro.

Ellers så var jo range extender et godt tips. Skal ta det med meg videre til en annen anledning. Takk for tips!

Offpist

Hyggelig å kunne hjelpe ;)

Hilsen Trond, på Farco.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

hel1017

Veldig god service og rask respons fra Farco. Tusen takk Trond!
Alltid hyggelig å møte seriøse og kunnskapsrike aktører.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod