Utvidelse og søknad.

Startet av Geiri, juli 27, 2009, 18:26:15

Geiri

Når man ønsker å bygge på en eksisterende hytte hva er da reglene.
Trenger man en like omfattende søknad og byggtegninger som ved søking av nybygg eller finnes det en form for forenklett søknadsskjema?

Bidda

Du må vel sjekke om det er en reguleringsplan for område som sier noe om maks utnyttlse av tomt, maks areal og høyder. Hvis du ikke har planer om større utvidelse enn 50m2 skal vel dette gå som melding og ikke søknad. Regner med at du kan gå inn på kommunens kartverk å se reguleringsplanen. Link til dette finner du normalt på hjemmesiden til kommunen hytta er i og med søke på gårds og bruksnr bør du få opp tomtegrenser med tilhøende info.

Geiri

Takker for den. Dette var for meg veldig informativt. :)
Fikk jeg sjekket opp en del andre ting jeg har lurt på også.
Gøy bare å titte på hva som skjer rundt seg også ;)
Iallefall var det mye info å framhente på min kommunes kartverk.

Bidda

Har selv vært inne på vår tomt i går for å lete etter stikkledningenes plassering (vann/avløp) i forbindelse med at vi skal borre en energibrønn.

PS. Huker du av i menyen for tiltak så får du også med påbygg osv.

Geiri

Da begynner det å nerme seg.
Ble mye mer omfattende en hva jeg hadde regnet med og en budsjettsprekk på rundt 100k.
Ble en del komplikasjoner i sammenføyning av tak da det var båndtekking på gammelhytte, løsning ble å rive av det hele og skifte taket på hele hytten, noe jeg er glad for da det ble oppdaget litt ulumske løsninger under tekkinga som ble utbedret samtidig.
Jeg har vært dårlig på å ta bilder, da jeg har holt på selv og fokus har vært på fremdrift ble bilde taking glemt underveis.
Trønderværet har vist seg fra sin slemme side under hele prosjektet, men med vinsj, taljer og presenninger har jeg da hatt det fint og tørt hele tiden og verktøy har sluppet billig unna. Alt i alt har jeg hatt en fin sommer sammen alt det nye verktøyet mitt og plankene. Kjerringa har malt gammeldelen og ungene har lekt hele sommeren, vi satt oss ned i ettertid og tenkte over det, vi er enige alle mann at en hel sommer på hytta har vært bedre og mer avslappende en tidligere ferieturer langt vekk i vold.

Bidda

Dette krever bilder  ;)

Du må da ha noe av eks. vaffelspising osv.  ;D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod