Noen erfaringer med Stonerak Builder OU

Startet av fortius, juli 30, 2009, 14:24:27

fortius

Hei alle sammen!

Jeg har fått et godt tilbud prismessig av Stonerak Builder OU og DL <tatt bort privatnavn>. Noen som har erfaringer med denne leverandøren??
:)

Kenneth S

Generelt skeptisk til alt innen håndverk som kommer fra den kanten.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Pan

Sitat fra: fortius på juli 30, 2009, 14:24:27
Hei alle sammen!

Jeg har fått et godt tilbud prismessig av Stonerak Builder OU og DL <Fjernet privatnavn>. Noen som har erfaringer med denne leverandøren??
:)

Hei.
Setter opp hytte fra de i disse dager. Meget fornøyd. Vår snekker skryter faktisk av arbeidet som er gjort på fabrikken. Men vi har kjøpt panelen invendig og utvendig her i landet . Likte batalingsløsningen fra de. :)

Hallingdal

 :D Vi har fått levert en hytte fra Stonerak . Vi er veldig fornøyd med elementer og håndverket som ble gjort. Det tok litt tid men det ble veldig bra.  Betalingsbetingelsene er vi oogså meget fornøyd med.


Administrator:
Forummedlemmet "Hallingdal" er nå utestengt etter brudd på forumets spilleregler.
Se neste innlegg.

administrator

Varsel: Useriøse aktører i aksjon!

Det er nå slik at innleggene fra registerert forummedlem "Hallingdal" er skrevet av personer som er ansatt eller har annen knytning til firmaet Stonerak Builder OU.

Dette er brudd på forets spilleregler, god forretningsskikk og et klart forsøk på å lure potensielle kunder.

Det er pinlig å bli avslørt når folk med tilknytning til Stonerak Builder OU forsøker å fremstille seg selv som en super-duper-fornøyd kunde.  Spesiellt når realiteten er at man er en sleip og utspekulert selger som ønsker å lokke kunder til egen virksomhet.

Enkelte aktører i markedet forstår ikke hvordan sosiale medier fungerer - ei heller Stonerak Builder OU.

Uprofesjonell oppførsel. Pinlig å bli avslørt. Kunder har en tendens til å styr unna aktører som oppfører seg slik.
Denne type informasjon har en tendens til å fange oppmerksomhet og blir liggende søkbar på nettet til evig tid.
F.eks. på Google, Bing,  Kvasir og ABC Startsiden.

Nå er sannhetens time kommet.
Tar Stonerak Builder OU opp hansken og retter opp det dårlige førsteinntrykket?
Vi venter i spenning.

NB:
Når man utfører ulike aktiviteter på ByggeHytte.no lagres en stor mengde nøkkeldata i våre databaser.
Denne informasjonen brukes kun til å avsløre aktører med uærlige hensikter - slik som i dette tilfellet.
Dette handler om forbrukerens rett til å beskytte seg mot useriøse aktører.
Mvh
Administratoren på ByggeHytte.no

Mareritt

Det ser nå ut til at Stonerak Builder OU har byttet navn til Byggnor Production OU!
Ut fra det som står skrevet fra administrator her, er vel dette et nytt navn man bør holde seg unna?

Raptor

Hei. Kom over denne linken, og her har jeg lyst å uttale meg. Vi var ikke involvert i hytte, men husbygging. Jeg har 2 proppfulle ringpermer med dialog mellom bygger og kommunen, men jeg skal forsøke å holde meg saklig.

For det første ble vi lovet oppstart bygging 3 kvartal 2009, og ferdigstillelse utg av første kvartal 2010. Slik ble de ikke. 26.03.2010 fikk de byggetillatelse av kommunen, vi måtte selv kalle oss inn til forhåndsbefaring uten strøm og vann koblet inn i oktober en gang. Da drev de å monterte kjøkken. Der hadde vi en godt påkostet parkett som ikke var dekket til samtidig som de drev å utarbeidet tomten ute. Dette betød masse grus og skit inn i stue og eiketrapp. Snekkerne gikk jo selvsagt med sko inne, fulle av leire.

Hele saken var et mariritt. Vi ble uglesett av våre kommende naboer, og mistet all tiltro til utbygger. De løy til kommune, sendte inn ikkegodkjente dokumenter med ny revisjon, og hele tiden nektet for å ha gjort noe galt. Utbygger er uønsket for flere prosjekter i Sørum kommune.

Jeg kan fortelle så mye, både om prosessen og om resultatet. Om dere vil ha flere historer om stikkontakter som er fuget fast med skum, kjøkkenbenk som er så skjev at pizzadeigen faller av så kan jeg fortelle. Kjenner også et par som har kjøpt dette og der er det så mye galt, og mye frustrasjon..

Men for all del hold dere unna dette.

Jon-Kåre Olufsen

Har og erfaring med Byggnor og er glad jeg ikke har funnet disse trådene før da det nok hadde utelatt de som leverandør til vårt utbyggingsprosjekt bestående av 32 leiligheter.

Limer inn hva jeg skrev i en lignende tråd på byggebolig.

Vi har denne uken montert en firemanns bolig levert av  ByggNor Production OÛ og vi er veldig fornøyd med hele prossesen fra vi startet samtaler med de i februar 2012. Når første leveranse kom på mandag var vi selvsagt meget spent og lettelsen var stor når første etg med innervegger var montert og alt passet perfekt. Gulv og andre etasje gikk og perfekt men var noe plundrete grunnet måten styre svillen for ytterveggene ble lagt på. Dette blir endret på til neste leveranse. Når vi skrev lørdag var takstoler og undertak på plass. Produktet virker meget godt gjennomført og alt var veldig godt tildekt slik at selv om vi hadde kraftig snevær med tildels sludd i perioder ble ikke noe av isolasjonen i vegger eller etasje skiller utsatt for fukt. Vi har enda 1 stk firemanns bolig, 2 stk åttemanns boliger i 2 etasjer og 2 firemanns boliger på et plan som er innregulert i samme felt. Med erfaringen vi har gjort med forhandsprossesen og leveringen av første bolig ser vi ingen grunn til å bytte leverandør. Hvis noen vil høre mere kan jeg kontaktes på telefon 46915049 eller e-posten som er oppgitt i min profil

Søker dere allinclusivebolig.no på facebook vil dere der se noen bilder fra oppsettingen og dere kan og følge med i den videre prossesen frem til ferdigstillelse av første bolig

abis

Nå er vel ikke du eller ditt firma en privatperson som har blitt utsatt for kjeltringene i Byggnor eller Stonerak. Men en som skal tjene penger på å selge disse boligene videre. Jeg har hundrevis av useriøse mailer fra <fjernet privatnavn> og co, og massevis av dokumentasjon på at de ikke har kontroll på byggeprosessen eller dimensjoneringen av byggene sine. Så den reklamen du bedriver her er bare tull.  >:(

jonkare

Riktig det at vi er et firma. At du har dårlig erfaring med de er synd men det må og være lov å skrive når man er fornøyd med et produkt og jeg er veldig imponert. Det kan jo være at de har feilet tidligere og lært av sine feil? Og jeg mente heller ikke innlegget mitt som reklame men opplysning fra en fornøyd kunde. Dette mener jeg er på sin plass i et diskusjonsforum som dette. Nå har de som leser dette 2 parter de kan kontakte hvis de tenker på leveranse fra Byggnor og NEI jeg tjener ingenting på om de selger noe til deg eller andre. Vi kan ikke annet en å bygge videre på de erfaringene vi har gjort til nå og skulle ting endre seg skal jeg nok greie å skrive om det her i forumet. Men da vil jeg forbeholde meg retten til å skrive positivt og såfremt det er det uten at jeg får sinte smilyes

abis

For meg så fremstår det du skriver som reklame, og siden du representerer ett firma bør du ha dette med i signaturen din. At du ikke tjener penger på å selge hus i Norge, nekter jeg å tro. Stonerak et tidligere utestengt fra dette forumet fordi de ga seg ut for å være sin egen meget fornøyde kunde. At man bruker smileys på forum må du nesten bare tåle  :P

administrator

Siden dobbeltkommunikasjon mellom byggebolig og byggehytte er så HOT når det gjelder dette/disse firmaene henger vi oss på:

Sitat
To raske spørsmål, så vi slipper å søke/google/gjøre så mye research:

1. er Jonkare og Jon-Kåre Olufsen samme person/bruker?

2. Har Bygg & Tak AS, Byggnor AS , Stonerak Builder OU og Byggnor Production OU (om det er flere firmaer så er de i såfall fint om vi kan få frem også disse) noemed hverandre å gjøre?

Tar dette imorgen, men om noen kan opplyse oss så er det fint!
Mvh
Administratoren på ByggeHytte.no

ByggeBoligLAB

Da har jeg sperret ute brukeren "Jon-Kåre Olufsen" da han tydeligvis er den samme som jonkare. Hvorfor man bruker to profiler i dette tilfellet er jeg usikker på....

Sitat fra: jonkare på april 24, 2013, 20:02:00
Og jeg mente heller ikke innlegget mitt som reklame men opplysning fra en fornøyd kunde.

Videre har vi bedt jonkare om å endre signaturen på profilen sin, til det selskapet han representerer. Noe tyder på at dette er noe mer enn Bygg & Tak.

Jonkare og bedrifter er velkommen til å delta, men det er viktig at de følger reglene. Firmaer som dummer seg ut får en ripe i lakken, De som presterer godt får berømmelse og trolig også monetær suksess.

Det finnes en sjanse for at vi ikke har hele bildet i denne saken, men dette er slik det virker, til det motsatte kommer frem.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod