Honda EU30 is fs trøbbel

Startet av Tstens, januar 18, 2021, 07:38:05

Tstens

Hei folkens
Sliter litt med mitt Honda EU 30 aggregat . Det tåler ikke belasting i noen særlig grad .
Det går fryktelig ugjevnt i Eco mode , da vil den ikke ha belastning i det hele tatt . Når jeg slår av eco og den går m høyere turtall så tåler den litt mere en stund før den begynner å gå grovt og ugjevnt for til slutt å bli kuttet ut av inverter pga ugjevn frekvens . Dette er på ca 1500w . Har måttet justere ned ladestyrken på inverter for å få noe tid på ladingen (nede i 500w nå )  . Aggregat har vel mellom 4-500 timer . Har jevnlig gått over i følge manualen . Hadde service på aggregatet pga dette for ca 50 timer siden ,ble da i samme slengen byttet olje,filter og plugg . I tilegg ble tank gått over (litt grums) og drivstoff filter . Aggregatet er også vond å få start på (alltid vært ) må bruke snor for det meste . Noen som har vært borti dette ? Kjøpte jo Honda pga pålitelighet . Nå er det ubrukelig , litt kritisk siden jeg lader batteri nå i mørkeste tiden . Blir levert inn på service i dag igjen .
Men litt kjedelig å bruke 2000 kr uten noe godt resultat som forrige gang . Aggregatet er 4 år og stått inne i en bod hele tiden.
SMA Sunny Island 4,4M
SMA Sunny Boy 1,5
4X305w mono
8X 24v/35 ah AGM ,48v system
Honda EU70
230v stekeovn, kjøleskap,vannpumpe
Gasstopp ,gassvarmer
230v Jets
Servitek dieselvarmer 24v sta

hel1017

Hei,

Hadde tilsvarende problem på mitt EU30is FS. Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilken del som ble byttet, (tror kvitteringen ligger på hytta et sted..) men mener å huske at det skydes defekt turtallsregulator.
Det ble ihvertfall ingen dyr affære så vidt jeg husker.
Mitt har gått som en drøm etter denne reparasjonen.

Mitt har aldri vært vanskelig å starte hverken i varme eller kulde.
Det står under tak, men i et uisolert og trekkfullt midlertidig aggregathus i påvente av at bod med teknisk rom skal bli oppført.

Hvis det er tungstartet så ville jeg bedt verkstedet ta en sjekk på forgasser og sjekke at korrekt dyse sitter i forgasseren.

Tstens

Hei , jeg venter nå på ny dyse selv om jeg er på 700m er påkrevd over 1100 m . Er flere i samme område som har byttet dyse m hell sa gutta på Skog og Hage som ser over . Blir i tilegg nytt luftfilter og plugg . Byttet olje til litt tynnere også . Så får vi se . Det m turtallsregulateroen er et godt tips . Når aggregatet ikke ville opp i turtall så dytte jeg på denne og den "løsnet" da gikk det greit ei stund . Var mye fukt i luftfilter og filterhus .
SMA Sunny Island 4,4M
SMA Sunny Boy 1,5
4X305w mono
8X 24v/35 ah AGM ,48v system
Honda EU70
230v stekeovn, kjøleskap,vannpumpe
Gasstopp ,gassvarmer
230v Jets
Servitek dieselvarmer 24v sta

GSXR750

Hei!
Vi hadde lignende problemer på vårt.
På forgasseren står det en liten elektromotor (stepmotor) som styrer et av spjellene. Denne fungerte ikke skikkelig. Etter bytte har det fungert utmerket (ca to år siden).

MVH Steinar

Tstens

Hei igjen , jeg har nå levert inn aggregatet for reklamasjon for en uke siden . Sjekket nå for et par dager siden . Skulle visst bytte forgasser . Så får vi se om det hjelper .
SMA Sunny Island 4,4M
SMA Sunny Boy 1,5
4X305w mono
8X 24v/35 ah AGM ,48v system
Honda EU70
230v stekeovn, kjøleskap,vannpumpe
Gasstopp ,gassvarmer
230v Jets
Servitek dieselvarmer 24v sta


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod