App til CLSF FC 300 Ring Hytta Varm GSM?

Startet av andy, april 21, 2021, 07:53:14

andy

Hei.
For to år siden kjøpte vi en CLSF FC 300 Ring Hytta varm kontakt. Dette er typen som en setter inn SIM-kort i, og sender SMS til for å slå på/av kontakten.
Hadde en APP fra CLSF som fungerte da. Den sluttet å fungere for ett års tid siden, og i Google Play så kan man ikke laste ned den appen som ligger der, da den ikke er utviklet for siste versjoner av Android, og telefonen går bananas.
Nettsiden clsf.no eksisterer ikke lenger. Jeg vet ikke om det er nedlagt eller ikke.

Spørsmålet mitt er: Finnes det en app jeg kan bruke for å få styrt kontakten. Fines det en universal app som kan benyttes?

Noen med erfaring?

Hyttesol

Jeg ser ihvertfall bruksanvisningen til den er tilgjengelig her:
https://www.multicom.no/Download.ashx/f41c0de4-8cbc-44fb-91a1-00a6ec8e814e

På de siste sidene står alle SMS kommandoene for den. Jeg vil tro at appen også har fungert ved at den bare sender SMSer fra telefonen når du trykker på de forskjellige knappene inne i appen. Så det skal nok være mulig å sette opp en alternativ app til å fungere på samme måte.

Et kjapt google søk ga meg denne (GSM Control):
https://play.google.com/store/apps/details?id=cc.kostic.GsmContrAll_free&hl=en_US&gl=US

Sitat

- Each button can be configured to send sms imediately, dial the number, or ask.
- Change background on every tab
- Change logo in the sliding navigation drawer

Simplify sending SMS to your GSM gate opener, GSM alarm, water pump, heating, cooling, garden lights, appliances and other. Compatible with almost any kind of SMS controlled device. Sending sms to public services like buying bus tickets, paying public parking, taking part in sms votings, chats etc, has never been easier.
.
Instead of
- remembering so many difficult commands
- typing them manually again and again

Noe slikt du ser etter?
Victron Multiplus II 48/3000, Honda EU20i
Victron SmartSolar MPPT 150/35, 6x300W Mono
20x AGM 12V/86Ah (48V, 20.6kWh)
230V kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn. Gasskomfyr, gassvannvarmer, dieselvarm

andy

JA, akkurat. Den fungerte perfekt. Takk skal du ha! Jeg kunne sende sms direkte også, men kjekt å trykke en knapp som sier Slå PÅ, mot å først finne kode for det etc.

Hyttesol

Bra det ordnet seg. Litt heldig at kommunikasjonen er så enkel som den er, og at det lar seg fikse. Det er av slike grunner at jeg helst liker enheter som fungerer med "direkte kommunikasjon", og som ikke er avhengig av en konto hos leverandøren eller å gå via deres server og slikt. For man vet aldri når tjenesten plutselig kan legges ned eller endres til noe nytt, og man sitter igjen med en enhet som egentlig er helt i orden, men ikke kan brukes. De fleste smartløsninger idag er dessverre litt slik.
Victron Multiplus II 48/3000, Honda EU20i
Victron SmartSolar MPPT 150/35, 6x300W Mono
20x AGM 12V/86Ah (48V, 20.6kWh)
230V kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn. Gasskomfyr, gassvannvarmer, dieselvarm

andy



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod