4g på hytta?

Startet av Hobbydude, mai 23, 2021, 00:12:14

Hobbydude

Vi har en ett sted ved mylla. Og har null signaler på tlf med både ice og Telenor.så får ikke ringt ut når vi er der.  Internett fungerer jo heller ikke.
Tok med meg ett mobil bredbånd fra Telenor. En sånn boks som henter 4 g signaler og  har kapasitet på 2 tb data. Med hastighet 30 mb hjemme.
Men ved mylla får vi kun 3.8 mb  linje. Noe som gjør at og ringe via wifi heller ikke går om forholdene ikke er supre,der og da.

Noen som har erfaring med ekstremt dårlig mobil forhold og anbefale antenne/forsterker. Til og sette på veggen/taket?

Ser Telia har en løsning de mener skal fungere med utendørs antenne til 3500 kr




Automatiker

Har du mobil dekning ute?. Hvis du klatrer opp på taket? Erfaringen min er at hvis du ikke har noe dekning der du kan sette utendørsanten så hjelper det ikke. Du må ha noe signal. Det kan være forskjell å de 3 leverandørene hvor de har signaler.

Skillenes

Hei
Jeg har to stk. Poynting LPDA-A0092  som er koblet til en Huawei ruter, dette fungerer veldig godt. Før jeg koblet opp dette hadde jeg ingen dekning på mobilen verken inne eller ute
1500 watt solcellepanel
Victron smartsolar mppt 100/30
Victron smartsolar mppt 150/85
Multiplus12/2000-80
Bmv 712
Raspberry pi 3B+
6 kwt lifepo4 celler 12v (AE)
Honda eu20
Wallas cc40

Hobbydude

Har dekning litt sånn sporadisk. Så står jeg i ene delen har jeg en strek med 4g. Flytter jeg meg noen cm , så er det borte. Så dukker det opp ett par punkter til. Men å ringe sende mld etc. går ikke.

Men da skal jeg undersøke disse antenne. Takk for svar.

Hyttesol

Høres ut for meg også som at det skal la seg gjøre å få en brukbar tilkobling. Om dere allerede klarer å få 3.6Mbit (som egentlig ikke er så gale i seg selv hvis denne holder seg stabil), så tenker jeg dere skal klare å oppnå en god tilkobling med riktig utstyr montert utendørs på hytten og litt eksperimentering for å finne riktig plassering.
Victron Multiplus II 48/3000, Honda EU20i
Victron SmartSolar MPPT 150/35, 6x300W Mono
20x AGM 12V/86Ah (48V, 20.6kWh)
230V kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn. Gasskomfyr, gassvannvarmer, dieselvarm

Nordielanger

Vi har mobildekning noen ganger hvis vi lar mobil står ved vinduet. Mobilbredbånd fra ICE har vi fått til å fungere bedre. Vi hadde 1 mb/s og så kjøpte vi en antennae fra Snorlaus som jeg har montert på pipe ute. Da fikk vi hastighet opp slik at vi kan se på kamper og ringe med video til andre.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod