Koble ut oljevakt på aggregat

Startet av mronseth, september 06, 2021, 10:56:14

mronseth

Hei,

Har et PowerMate 6700 aggregat som nå plutselig nekter å gå på grunn av oljevakt. Starter som normalt, går 3-4 sekunder og så slyser oljevaktlampe og aggregatet stopper.
Det er olje på motoren, så noe må være galt med oljevakta. Leverandør sier jeg kan prøve å koble ut oljevakt, men hvordan gjør jeg det? Er det bare å klippe over ledning fra sensor? Har prøvd å følge ledningen for om mulig å ta av en kobling, men finner ikke noe sted det ser enkelt ut.

:'(

Jutulhaugen

Jeg trodde oljevakten slo ut på oljetrykk, noe det ikke nødvendigvis er selv om det er olje på motoren?!
4 x 300w solcelle
4 x 290Ah agm 12v
EP solar mppt 
2000w Inverter
Wallas 40CC
Jets 12v
Lofra gasskomfyr/ventilator
Gasskjøleskap
Honda EU30 TFS

mronseth


Sæters

Tror, merk ordet tror, ikke den reagerer på oljetrykk, men på oljenivået. Dette er et velkjent problem på bl.a Honda. Hva slags olje bruker du? Bruk av helsyntetisk 5w30 olje kan hende hjelper. På mitt Honda EU20i måtte vi gjerne restarte 5,6,7-8 ganger på vinteren før den gikk normalt.

Regner med at oljelampa på ditt aggregat også slukker etter noen sekunders pause og er klart for å starte igjen? Det hjelper kanskje også å fylle litt over max streken, men ikke for mye.7

mronseth

Klipte av ledning til oljevakt og da fungerte det igjen. Får bare være nøye på å sjekke oljenivå med jevne mellomrom.

Sæters

Hmm. Virker rart at det fungerte med avklippet ledning. Ville neste tro det var omvendt, at man burde kortslutte. Kjenner forøvrig ikke til hva som styrer.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod