Viser ingen strøm fra aggregat

Startet av ivarw, september 18, 2021, 12:37:14

ivarw

Se signatur for oppsett.

Et feneomen som har oppstått i det siste, tror det dukket opp en gang etter installasjon av REC BMS eller i forbindelse med noen innstillinger på MultiPlus.

Tidligere ville man i det grafiske grensesnittet på skjermen til Cerbo se aggregatet som et rødt ikon. I drift av det angitt aggregateffekt i W.
I det siste får jeg ikke opp denne informasjonen. Kan se at systemet ser at det er drift (når jeg går inn på enheten Honda EU70is) kommer den opp som running.
Menyen for Multplus oppfører seg imidlertid rart. Her vises 0 W på L1-in, men den viser et negativt effekttall på L1-forbruk (omtrent det som leveres til batterier eller fra aggregat totalt). Se bilde. Noen idé om hva som skjer her? Innstillinger på Cerbo eller på Multiplus?
NB. batteriene lader og får strøm.
Tilleggsinfo: en av jordfeilsautomatene mine er elektronisk med en led-indikator på jordfeil. Grønn er fin, gul er på grensen, rødt viser at det er en jordfeil, men det er ikke nok til å slå ut jordfeilbryter. Denne er rød ved vanlig inverterdrift (selv om det ikke er koblet på noe il den aktuelle kursen). Når det lades med aggregat, i det det høres et klikk og aggregatet slår inn, går led-indikatoren fra rødt til grønn ..?
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

Jgytterdal@gmail.com

Har Mp koblet ut aggregat?
MP er følsom på aggregat strøm
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

ivarw

Ladedelen av MP skal vel nå i utgangspunktet være en slave av BMS. Men den burde jo registrere strøm inn på AC-In ..?

PS. Jordfeilautomaten som varsler en grenseland jordfeil gikk over og ble grønn når Ground-relay-instillingen i MP ble slått av.
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod