Pris el-installasjon hytte

Startet av PH, november 29, 2021, 21:23:32

This is a text Ad area

PH

Vi har fått tilbud fra byggmester på ny hytte. Hytta er på ca 107 m2 boareal. Den har tre soverom og ett bad. Det skal være varmekabler i vindfang, bad og stue/kjøkken/gang. Totalt ca 65 m2 med varmekabler. Det er ikke ytterligere varmekilder i tilbud fra elektriker. Det er beregnet 35 doble stikkontakter, 14 jordfeliautomater, utvendig og innvendig skap, og en del brytere + 6 termostater til gulvvarme, samt en komfyrvakt. Ingen lamper, røykvarslere eller annet «ekstrautstyr» i tilbudet. Deksler i svart. Omtrent hvor mye bør dette koste? Inkludert arbeid og mva er tilbudet på ca 250'. Synes det er i overkant, men det er mulig at det er det det koster?

This is a text Ad area

Jutulhaugen

Eneste måten å avgjøre om prisen er grei, er vel å innhente et eller flere andre tilbud og sammenligne.
Min egen erfaring tilsier at slikt arbeid som regel blir en del dyrere enn man føler at er riktig  ??? , så det er ikke sikkert prisen du har fått er så gal.
4 x 300w solcelle
4 x 290Ah agm 12v
EP solar mppt 
2000w Inverter
Wallas 40CC
Jets 12v
Lofra gasskomfyr/ventilator
Gasskjøleskap
Honda EU30 TFS

This is a text Ad area

fanten

Jeg bygde ny hytte i 2020 på 100 m2 + hems og elektriker arbeidet kom på 240.000 - uten varmekabler men med utelys, røykvarslere og med sorte deksler.

For meg virker prisen ok.
15x320Wp solcellepaneler
2xVictron SmartSolar MPPT 250/70
Victron Quattro 48/8000/110
15 kWh Lithium MG HE - BMS MG Master
Honda EU70 is
Wallas 40EA - Vannbåren varme