Budsjett enkelt hytte

Startet av ArjenP76, januar 18, 2022, 22:29:53

ArjenP76

Hei!

Leser og skanner forumet en stund nå og har et spørsmål angående budsjett. Jeg er ikke innfødt norsk og sliter noen ganger med overslag og regler. Jeg vet at elektrisk må utføres av elektriker og i henhold til NEK400.

Vi bygger en tømmerhytte (lamell) som ikke er for stor, 50m2, med 2 soverom, bad og hems. Vi ønsker enkel elektrisk planløsning, med gulvvarme på bad.

Hva er en rimelig pris? Vi har allerede blitt tilbudt 120.000 kroner, noe som virker mye?

Takk

Knerten

Har du fått et spesifisert tilbud?
Innhent pris hos flere på de samme punktene i tilbudet(uten oppgitte priser selvsagt)
Skjult eller åpent anlegg?
120 000 inkl mva høres ikke helt feil ut for et nytt opplegg inkludert alt.
120 000 + mva begynner å bli mye.
Se lenken under, og forhør deg, lykke til
https://boligfiks.no/pris/elektrisk-anlegg-1526990379445x163426774321123970
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

Slyboy

Nå er det slik at her er en del ting på ett nytt elektrisk anlegg som har relativt høye enhetspriser, mens andre ting har relativt lave priser. På en tømmerhytte der nesten alt må legges åpent eller slisses inn i vegger, er det vesentlig mer arbeid enn på en hytte av bindingsverk der alt kan legges skjult , så her kan prisene variere mye.


Uansett, ca priser følger under:

På sikringsskap og inntaksskap kan du regne med mellom 20 og 35.000,- eks. mva.
På hver stikk ca 500 til 700,- eks. mva.
Lampepunkt i tak med bryter ca 800-1200,- eks. mva pr. stk.
Spotter og dimmere mellom 1000 og 1200,- eks. mva pr. stk.
Varme på bad og andre smårom med termostat og gulvføler kommer på ca 6000,- eks. mva.
Komfyrkurs med komfyrvakt mellom 3500,- til 6000,- eks. mva.
Gulvvarme generelt kan prissettes mellom 500,- til 800,- pr m2 eks. mva.
Kurs til badstuovn ca 2500,- eks. mva.
Victron Multiplus II 48/5000, Cerbo + GX Touch, BMW 712 Smart
Smartsolar 250/60 MC4, 6 x Hyundai 395W mono
2x7kW Chainpro 48V LiFePO4, Honda EU20 & EU30iFs
Wallas 40, Gassbereder, koketopp & ovn.

ArjenP76

Takk for svar begge to, det er veldig nyttig informasjon. Vi hadde ingen spesifikasjon, bare et overslag på høyt nivå basert på tegninger og ønsker.

Jeg var alltid under inntrykk av at en åpen installasjon (ledninger under lister osv.) var det billigere alternativet, lært igjen!

Takk igjen, det hjelper med budsjettering!

ArjenP76

Annet raskt spørsmål: hvor NEK400 sier; minst 2 stikkontakter per 4m2, teller en dobbel stikkontakt som 2 eller 1? Takk!

Knerten

Sitat fra: ArjenP76 på januar 19, 2022, 22:33:37
Annet raskt spørsmål: hvor NEK400 sier; minst 2 stikkontakter per 4m2, teller en dobbel stikkontakt som 2 eller 1? Takk!
En dobbel stikkontakt regnes som 2 uttak
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

ArjenP76

Det gjør ting mindre komplisert. Takk!

ArjenP76

Heisann,

Jeg har lagt ut jobben på mittanbud og anbudstorget og mailet 2 elektrikere, men null respons. Er det normalt, er det så mye jobb for dem? Er jobben for liten til å være interssting (65m2 laftet hytte) eller kanskje min slurvete norsk (ikke innfødt, men nederlandsk). Noen andre forslag kanskje hvor jeg kan finne en elektriker til å gjøre et enkelt hyttearbeid? What am I doing wrong?



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod