Bestille hytte fra utlandet - noen do's and don`t's ??

Startet av okaas, oktober 04, 2009, 06:53:56

okaas

Hei,

Har tomt, og ønsker å bygge til sommeren. Siden krona står så sterkt, lurer jeg på om det er mulig å gjøre et "røverkjøp" utenfor Norges grenser. Noen som har erfaringer å dele her?

Ser for meg Sverige, Polen, Latvia  som mulige produsentland?

Bratsberg

Hei
Ser at du etterspør erfaring med hytte fra utlandet i oktober 2009.
Hvis det fremdeles er interessant med svar, kan jeg fortelle om mine erfaringer med å ta laftet hytte fra Canada. Jeg formidler salg av slike hytter. Jeg importerte en laftet hytte selv i sommer og arbeider nå på klargjøring av den.
Jeg kan si at jeg ikke har sett noen laftehytter i Norge som har en tilnærmet kvalitet, og jeg har undersøkt grundig før jeg gikk til innkjøp.
For nærmere informasjon, vær vennlig å kontakt meg.

Brynjar Bratsberg

Kenneth S

Pass på at hyttene tilfredstiller TEK07  ;).
Ellers så finner du nok firmaer i Norge som kan matche de utenlandske prisene.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Yngve fra Røroshytta

Det kan noke være noe å spare på å importere en tømmerkasse fra f.eks Baltikum eller Russalnd, men husk at tømmerkassen andel av det totale prosjektet er relativt liten. Hvis det IKKE blir bra, blir det som å bygge på en dårlig grunnmur - resten av arbeidet og materialen blir lite verdt!
Med vennlig hilsen
Yngve (ansatt i Røroshytta AS)

bjoern500

Hei. Kan på det sterkeste anbefale Latlaft i Latvia.
Har reist en del i Øst Europa og sett en del laftekasser, men ingen med samme kvalitet som Latlaft.
Har kjøp hytte i laft og venter den til Norge 21.06.10.
Har vært i Latvia for inspeksjon 2 ganger under byggeprosessen og er imponert over kvalitet og fremdrift. Vestlig tankegang mht. serviceinstilling og informasjon er nøkkelord for Latlaft Ltd.
Hadde ikke gjort dette uten å være sikker på kvalitet.
Jeg ser at en del trekker kvaliteten i tvil på disse sidene, men husk på at lafteteknikken ikke er norsk men øst europeisk. Teknikken kom senere til Skandinavia.
Får du tak i en produsent som er seriøs og som ønsker å gjøre det bra i Norden gjør de det som må til for å lykkes. Det er her pengene ligger og som regel ikke i hjemlandet.
Det vil altid være "fuskere" i alle markeder, så også i hyttemarkedet.

Moe

Her kan du sjekke dårlige erfaringer med hytte fra Latlaft, Latvia:
www.latlaft-erfaringer.no


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod