Mini våtrom

Startet av glamsland, juli 29, 2023, 06:49:13

glamsland

Hei.
Jeg vurderer å oppgradere vannsystemet mitt til noe mer fast nå etter at jeg har bygget på hytta og laget et nytt baderom. Har ikke hatt noe eget rom for det gamle tank og pumpesystemet, men tenker nå å lage et lite kar(ca 80x100cm/5cm høyde, med sluk i gulvet, til å ha vannpumpe med trykktank. Der blir også drenering/avtpping for vinterbruk. Blir da varmekabel i sugeslangen. Ingen vanntank lengre.

Dette karet blir da kledd med feks våtromsplater,  ca 90 høyde, slik at det blir som et lite plasbygd skap i enden av en liten bod.

Bli et komakt lite rom med plass nok til det som kanskje har mest tjangs til å forhåpentlig ikke begyne å lekke.. tenker også a vannfilter på sugesiden, så da er det jo også greit med vanntett gulv ved filterskifte.

Har dere noen løsninger på hva dere har gjort i rom med vannsystemer? Blir det stadig vannsøl, eller holder det seg tørt?

Runar
80m2 Hytte i sørlandskogen.
800w solcelle
"Suntracer" panelstativ
Epever 3000 hm 10022 hybridinverter.
24v/12kw lithium nmc  (kia Soul) el-bilbatteri.

StefanPal

Jeg har plassert pumpe, akkumulator tank og filter under oppvaskbenken.
Har hatt det slik i 5 år uten noen problemer.
Jeg ser at det kan bli litt kondens på pumpen når det er varmt og vannet er kalt.
Ellers plasserer jeg bare et håndkle under når filter skal byttes og systemet tømmes før vinteren
2090W Solcellepaneler (2x255W i serie x 4)
Victron SmartSolar MPPT 150/85
2 stk 24V 8kWh Lithium fra Elbil (AE)
Victron Phoenix Inverter 5kW/24V & 800W/24V
BMV-700 monitor og Kipor IG3000 aggregat


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod