Straks i gang med å bygge hytte - i spent og glad ventemodus

Startet av KBT, oktober 16, 2009, 17:05:39

KBT

Så er vi straks i gang med vårt hytteprosjekt. Vi skal bygge en Familiehytte i Tuddal, og grunnarbeider starter opp nå forhåpentligvis til uken. Her har alt gått i rekordfart, bestemte oss for tomt i midten av august, byggesøknad registrert hos kommunen medio september, og nå er byggetillatelse i boks, og grunnarbeidene kan starte opp. Gruelig spennende. Jeg prøver meg på en hytteblogg, men får ikke til å legge den inn på sidene her ... ikke greit alt dette tekniske for en nybegynner som gjerne vil! Og bloggen heter Hytta vår, http://karibu-hytta.blogspot.com - ikke at jeg tror jeg vil bidra med så mye nytt, men jeg har lyst til å prøve å få til å lage en slags dagbok over vårt hytteprosjekt :-)
Karibt

abis

Det er gøy å ha noe å glede seg til  :D. Lykke til med bygging av hytta. Må si det har gått veldig fort for dere. Er selv i samme situasjon, men vi venter til våren med oppstart. Snøen er allerede kommet der vi har tomt, se gjerne på bloggen min også som er i oppstartsfasen http://toheimstolen.blogspot.com/. Har også uten hell prøvd å få lagt ut bloggen min her, under vibyggerhytte.no (selv med purringer). Men, men...

Kommer dere til å gjøre mye selv, eller har dere bestilt alt "ferdig"? Blir i allefall spennende å følge deg. Lykke til.

Mvh Astrid

shoegirl

Oj, så fort det gikk... Vi søkte om fradelig av tomt i november -08 og tomta ble vår i september... Byggesøknaden gikk inn i begynnelsen av august og vi fikk kllarsignal nå rett før helga.
Spennende :)
Når regner dere med å være ferdige? Skal dere gjøre mye selv??

KBT

Ja- dette har vel egentlig gått veldig fort - men det er jo ingen grunn til å nøle når en først har bestemt seg :-). Vi har pr i dag planer om å gjøre mye selv, etter at Familiehytta har satt opp hytta, utvendig ferdig. Men vi får se hva vi klarer - vi er jo bare amatører uten all for mye bygge-erfaring. Vi er jo heller ikke pur-unge, kanskje derfor vi er litt utålmodige.
PS trygt å høre at det er flere som ikke får registrert bloggen på disse sidene, trodde det var jeg som ikke forstår det tekniske.
Karibt

shoegirl

Det er jo deilig at ting går fort når man først har bestemt seg. Hos oss var det saksgang hos kommunen som gikk veeeeeeldig mye tid til, men endelig skjer det ting. I dag var snekkerne på plass, og i morgen kommer første materialleveranse.

Lykke til :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod