Koblingsskjema Wallas 40cc

Startet av HBP, juli 09, 2025, 20:17:32

HBP

Har en Wallas 40cc med fjernstyring, men etter at Telia og Telenor endret litt på antennene sine i forbindelse med 5g så får jeg ikke dekning på den. Har derimot ordnet internett..
Ser at flere skriver at de kan styre wallas med rele-styring, men at en da ikke får endret temperaturen (ikke noe problem).
Er det kun mulig via en cbw-enhet, eller kan jeg gjøre det direkte via en Victron Cerbo?
Kan noen peke mot et koblingsskjema for hvordan dette skal kobles?

Automatiker

Hvordan er dagens styring koblet da? Går start/stopp på et rele?

HBP

Nå får jeg kun brukt kontrollpanelet lokalt, men var via en wallas 4430

Automatiker

Usikker nå, men det finnes en kabel for å styre 2 wallas ovner. Da tror jeg du styrer den andre med en relekontakt (f.eks) cerbo. Søk på kabel for å styre 2 wallas ovner. Hvis jeg skjønte deg rett er du interessert i å slå på ovnen, men trenger ikke stille andre ting på ovnen. Det skal være mulig å styre ovnen med tidsur også, det er jo samme prinsippet(lukke en bryter start,åpne bryter stopp)

HBP

Rele-utgangene på 4430 er vel ment for å styre flere ovner, og en trenger fortsatt sim-kort for å få 4430 til å fungere?
Ønsker å starte wallas'en over wifi, og jeg har sett flere skriver at det kan løses med å bruke reler..

Automatiker

4430 må du jo fjerne, men er det 2 punkter på kontrollpanelet som kobles sammen for å starte ovnen? Da kobler du disse til cerbo rele, da kan du slå ovnen av og på men ikke styre temp.

HBP

Det er derfor jeg spør her.
Den kabelen har 4 ledere, hvilke to skal brukes?

Automatiker

Tror du må koble deg til på 2 andre pkt på kontrollpanelet. https://www.sunwind.no/alle-produkter/varme/wallas-diesel-og-parafinovn/tilbeh%C3%B8r-til-wallas-hyttekamin/kabelsett-for-styring-av-to-wallasovner   her er det noe som heter instruksjonsmanual. Der ser du hvordan det gjøres, hvis jeg ikke er helt på bærtur. Altså i stede for rele på 4430 så bruker du rele på Cerbo