Noen som kan anbefale gravere i ringebu kommune

Startet av heisann, januar 03, 2010, 09:25:23

heisann

Hei
Er det noen der ute som kan anbefale firmaer i ringebu kommune til gravearbeider?

Kenneth S

Kan anbefale Ragnar Olstad AS, de holder til i Gausdal, nabokommune.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Bidda

Velkommen til forumet.

Kan anbefale Aleksander hos Åge Haverstad maskinentrepenør AS, han får omtrent det som er av pynting med maskin i Kvitfjell-område.

Åge Haverstad Maskinentrepenør AS

Legg gjerne ut en tråd om hyttebyggingen deres  ;D


YogT

Vi bygger på Tretten, ikke veldig langt fra Ringebu. Graveren vi brukte het Ola Hjelmstadstuen. Han er gårdbruker som driver med graving transport på si (Hjelmstadstuen Graving & Transport). Veldig godt fornøyd med jobben han gjorde for oss, til en bra pris også.
http://vesleseter.blogspot.com/
Hytte på Nordre Vesleseter, Tretten, Øyer kommune i Oppland

Tobben

Hei,
Ingen tips å komme med men skal sannsynligvis sette opp hytte på Fåvang i løpet av året. Hytta blir på 90 kvadrat og jeg lurer på om noen av dere kan indikere pris for graving?
Er klar over at grunnforhold osv spiller inn men er interessert i å få en pekepinn på prisleie.
Jeg har også tenkt å støpe såle og er interessert i tips om aktuelle entrprenører samt evt erfart pris.

mvh

torbjørn

Bidda

Mener medlem moby666 skrev en plass her at han betalte 350kr/m2 for graving og plate. ca samme størrelse som du har.

PS. morsomt at du nevner Fåvang, jeg er oppvokst der  ;D

Kenneth S

Ikke 350 kr pr m2?

Det holder jo ikke til betong engang.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Bidda

...mulig at det var plata i tilegg eller omvendt, han har akkurat utført dette arbeidet og  har oppdaterte priser.

YogT

Sitat fra: Tobben på januar 05, 2010, 18:20:37
Hei,
Ingen tips å komme med men skal sannsynligvis sette opp hytte på Fåvang i løpet av året. Hytta blir på 90 kvadrat og jeg lurer på om noen av dere kan indikere pris for graving?
Er klar over at grunnforhold osv spiller inn men er interessert i å få en pekepinn på prisleie.
Jeg har også tenkt å støpe såle og er interessert i tips om aktuelle entrprenører samt evt erfart pris.

mvh

torbjørn


Hei

Vi bygger hytte med grunnflate drøyt 80 m2. I tillegg grov vi ut til en veranda på ca 50 m2. Grunnen er flat og bestod av morene-masser. Grov vel ned ca 1 meter (kanskje litt mindre) og fylte på med pukk (som vi måtte kjøpe). I tillegg la vi ned avløpsrør (gråvann) til en dreneringskum, så graveren måtte grave grøfta og legge ned betong-elementene også.
Etter at vi (egeninnsats) hadde fått opp ringmuren og lagt ut isolasjon en meter ut fra ringmuren, kom graveren tilbake for å jevne ut og fylle inntill. Alt dette kom på ca 33.000 for vår del.
http://vesleseter.blogspot.com/
Hytte på Nordre Vesleseter, Tretten, Øyer kommune i Oppland


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod