Nye Hytteliv (Januar 2010). Hva synes du?

Startet av Geiri, januar 06, 2010, 18:02:43

Geiri

Ja hva synes du?
Har sett i andre sammenhenger at slike artikkler faktisk har hjulpet på å forbedre det vi får i postkassen.
Så vi kan jo si hva vi mener her også.


(for opplysning. Nei jeg har ikke noe med bladet eller dets produksjon å gjøre, ei heller tilknytning til forlag etc.)

Lasse Elden

Synes om hva? Har ikke bladet, så du får nesten scanne inn sidene og legge det ut her?

hyby

Tja, generelt syntes jeg utgaven var sånn midt på treet.

Er en tendensiøs sutreartikkel om en "stakkars" mann som kjøpte en tomt med en hytte som tydeligvis var moden for riving. Enda han visste ved kjøpet at det kun var 5 år igjen av festetiden, blir det i artikkelen fremstilt dette som et eksempel på dårlig vern av fester, og at tomteeier er grådig, som ville ha tilbake tomten sin når avtalen løp ut.

En slik ensidig vinklet artikkel med et så talentløst eksempel gir et useriøst inntrykk av bladet. (Er vel bare Romerikes blad som klarer værre)

Geiri

Leste den selv.
Men reagerte mest på Forsiden. Gjør det selv Aggregathus.
Forventet meg noe mer en enn skrevet artikkel som ike var satt ut i livet og en skrabletegning.
Skulle vært eksempler med bilder fra bygging av hus etc.

Likte dog artikkelen om aggregater som stod noen sider før. ;)

abis

Artikkelen på side 56-58 handler om riktig ventilasjon på hytter. Bla. står det at "det vil virke mot sin hensikt å bruke innvendig dampsperre i en hytte som står uoppvarmet om vinteren". Er vel ikke uenig i påstanden, men jeg synes det er litt rart at denne artikklen er skrevet uten en eneste referanse til byggekravene. Vi er i gang med planlegging av hytte akkurat nå i et område uten strøm og har forhørt oss med utbygger om det er mulig å slippe å bruke plast i veggene fordi det er en hytte som ikke varmes opp jevnlig. Vi vil gjerne slippe problemer med fukt i vegger og dårlig klima inne i hytta. I følge de nye byggforskriftene er visst det ikke mulig å "slippe unna". Synes det er litt dårlig av journalisten i dette tilfelle å ikke referere til aktuelle regler og forskrifter. Ellers synes jeg det står mye interessant i bladet og kjøper det jevnlig.

Er det noen som har kommentarer til påstanden i artikkelen eller har noen kommentarer generelt om dette temaet så er det fint  :D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod