Noen som har tips til strømaggregat?

Startet av Nilsk, januar 25, 2010, 19:22:20

Nilsk

Jeg kommer ikke til og legge strøm til hytta med det første, skulle hatt et strømaggregat men er usikker på hvilke type og hvor stort jeg må ha det.
Håper det er noen som kan tipse meg ang denne saken.?
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Bidda

Var en artikkel/test om dette i siste Hytteliv, har desverre/heldigvis ingen erfaring å komme med  :o

Geiri

Forklar litt mer hva du skal bruke det itl og hvor mye penger du hadde sett for deg å bruke på det.

Men som en tommelfingerregel så er det meste med Honda, subaru og yamaha motorer til å stole på.

Nilsk

Skal brukes til kompressor og kapp\gjær sag samt belysning etttervert.

Har muligens et honda aggregat på gang nå.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Erlingd

Jeg har selv Dometic TEC 29 i kombinasjon med Victron kombi inverter/lader på 1600W/70Ah samt 900Ah batteri. Fungerer utmeket med fjernbetjening inne fra hytta av alt. Aggregatet leverer 2,6KW og inverteren har powerboost funksjon som gjør at jeg kan trekke mer strøm i korte øyeblikk (henter da fra batteri). Dette er perfekt for vedkløyveren som trekker mer enn aggregatet alene greier å levere.
Når det gjelder aggregatet, så har jeg hatt problemer med dette siden det var nytt. Periodevis kutter det spenningen i noen millisekunder når det er blitt varmt. Store problemer med å få den norske importøren til å ta ansvar for dette slik at jeg får dette rettet. Ser at det er andre aggregater som har fjernbetjening, så mulig at de er bedre kjøp?

Kenneth S

Vi har et aggregat i firmaet som vi er veldig fornøyde med. Husker ikke i farten navnet, men er kjøpt på Gausdal Landhandleri og gir 5,5kw. Drar fint både gjerdesag og kompressor.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Nilsk

Finner du ut hva aggregatet ditt heter Kenneth? Har sett på Gebe sitt aggregat, det er 5,5 kw og selges til ca 6000 ink mva på nettet. litt tungt men men.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Kenneth S

lurer på om det er det. Ja det er tungt, 1 mann klarer såvidt å handtere det.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Nilsk

Fikk tilbud fra Gausdal på det Gebe aggregatet, 6300 kroner, har et brukt Honda ec 4000 på hånd men dem skal ha 6000 kroner for det og det er 5 år. Koster 12000 på nettet, så er litt vel mye og gi for et brukt aggregat synest jeg.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

KES

For et kort oppdrag er de rimelige "kina-aggregatene" ok, men skal du ha noe som holder over tid, og som ikke lager MYE støy må du betale for det.
Honda er således ett av de bedre.
GEBE inngår i min kategori "Kina-aggregat".  Det gjelder for alle GEBE produkter.

Nilsk

Sitat fra: KES på april 15, 2011, 11:08:28
For et kort oppdrag er de rimelige "kina-aggregatene" ok, men skal du ha noe som holder over tid, og som ikke lager MYE støy må du betale for det.
Honda er således ett av de bedre.
GEBE inngår i min kategori "Kina-aggregat".  Det gjelder for alle GEBE produkter.

Fungerer helt fint for meg et kina produkt som du kaller det.

Du kan jo kjøpe 2 slike agregater til samme pis som honda så til mitt formål går det bra.

Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

betong

Gebe aggregatene har ofte Honda motor og fungerer veldig bra.

Vil du legge litt mere i det så kan jeg anbefale Kipor. Halve prisen av Honda men fremdeles meget god kvalitet.
Har selv et Kipor IG 2600. Dette kan du også bruke til drift av TV og PC.
Dette bruker jeg på hytta for å drive en liten kompressor, kappsag og arbeidslys (samtidig). Bruker veldig lite Bensin.

Trenger du større effekt, så kan du sjekke på netthandelen.no.
Der er det et på 5,5kw. Dette vet jeg ikke så mye om men det er fremdeles et Kipor aggregat.

Nilsk

Tenkte jeg skulle selge dette gebe agregatet nå pga har ikke behov for så stort agregat lengere. Nå gjenstår listing og panelering så da greier jeg meg med en på 2-3 kw.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod