tml: Ny Hytte

Startet av tml, januar 30, 2010, 08:47:13

tml

Hei....
Har en arkitekt tegnet hytte (Sjø) fra slutten av 60 tallet som jeg jeg snart skal begynne å gjøre noe med grunnet slitasje den begynner jo å bli noen år gammel.
Ser for meg at dette kan bli et spennende prosjekt,hytten har pult tak nesten flatt,
og mot sjøen er det store vindusflater for maksimal utsikt Grunnflaten er rundt 60 m2. Tegninger og bilder kommer.

Det jeg lurer på er om man skal bygge nytt eller pusse opp,vi vil ha plass å boltre oss på så jeg ser for meg en 120m2 3-4 soverom.

Dagens reisverk er 2",vil ha 6"-8" og stilen kommer til å bli moderne/funkis noe lik den gammle,bare større.
Slik jeg ser det vil det jo ikke bli noe dyrere å bygge nytt siden alt må skiftes ut like vel og faktisk bygge 50-60m2 nytt satser på å få avtalt med rør/el å få lagt/trekt alt selv,hvis de går med på det da...samme med å gjøre mesteparten selv,men å ha med seg en snekker på timebasis.
tomten er på fjellgrunn.så det blir enkelt å sette opp ringmur.tenkte å få en byggmester til å sette opp materialberegning og andre beregninger.

Kom gjerne med inspill.

Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

Bidda

Skal du dobble areal er jeg ikke i tvil:
Selg hytta på rot, kjøp campingvogn og bo der mens du bygger nytt, er mitt forslag  ;)

tml



Ja sjønner.er bare en 45 min kjøretur.

skal prøve å legge ut tegning jeg tegnet i sketchup men klarer ikke å legge ved,må sikkert print og scan inn.
bare for å gi til en byggmester for tegning og planlegging av konstuksjon.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

Bidda

Sjekk størrelsen på fila, kan hende den er for stor.

administrator

Sitat fra: tml på januar 30, 2010, 09:44:13

skal prøve å legge ut tegning jeg tegnet i sketchup men klarer ikke å legge ved,må sikkert print og scan inn.


Beklager, feil i forumet - nå kan du laste opp Sketchup filer  ;)
Mvh
Administratoren på ByggeHytte.no

Lasse Elden

Uansett kan du jo ta "prt sc" (Print Screen) og få det lagret som en jpg fil (photoshop e.l.). Eller legge det i word/paint etc.

tml

Hei

Her er noe jeg har tegnet som er eksempel bare for å ha noe å gå ut i fra.

hytten som er der nå er tilnermet lik fronten av hytta,den bakre delen blir ny,hvis det ikke blir til at vi river og bygger alt nytt.

Noen som har råd om hvilket yttertak man skal legge,gjerne noe moderne.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

tml

Hei
Har laget et forslag til hvordan jeg vil ha det på hytta,prøver å tegne så brukervendlig som mulig,detter er bare et forslag til han som skal beregne hytta når den tid kommer.fint å få høre deres inspill.

Vinduene på stue/kjøkken kommer til å gå fra gulvet og blir vel 200*210.

På kortveggen tengte jeg å ha en slik panorama dør som moby666 har,samt et vindu,er litt usikker.

Det blir også to vinduer mellom kjøkken benk og skap 60*noe;).
trur jeg går for store vinduer på hovedsoverommet også,men er usikker på hva jeg skal gjøre med vinduet på badet?kansje et rundt et??

kommer til å gå for gips på vegger og takhøyden blir 2700.
trur det blir å sette op peis i leca og insats,pipe er jeg litt usikker på.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

Bidda

Jeg hadde sikkert hatt noen kommentarer men heldige du  ;) så får jeg ikke åpnet skp-filen. Hvis ikke du får til så kanskje noen andre kan lage den om til jpg i paint eller liknende?

tml

Hei
F...dritt dette,skal prøve igjen.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

tml

Hei.

Nå da Bidda,
prøvde jeg og jeg klarte det?
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

tml

Hei Denne da
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

Bidda

Ordla meg kanskje uklart:
Problemet er ikke deg og ditt innlegg men meg og min pc som ikke har programmet som skp filen skal åpnes i.

tml

Prøver med Pdf Da.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset

Bidda

Hmm...tror du må se på målestokken din. De små soverommene er utrolig små ca. 1,5m i bredden  ;)

tml

Hei
hehe ja ,men dette er bare en mal,må få arkitekten til å dele inn så det blir noen lunde.
hva gjør jeg med bærekonstruksjonen der det er store vinduer bruker jeg bare dobble stendere til sidene på vinduene eller?er litt usikker på akkurat dette.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod