Tradisjonell forskaling: Tegning av løsninger

Startet av Nilsk, mars 05, 2010, 12:26:15

Nilsk

Er det noen som har noen tegnigner eller linker til hvor jeg kan se hvordan dette utføres, har gått vekk fra og bruke Jackon Element og heller forskale på Gamle måten, pga får med meg en som ville heller forskale med kassetter pga han har det til utlån,+ at dette blir en billigere løsning en Jackon elementer.
Slik jeg kommer til da.:)
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

hyby

Bruker du forskalingskasser sier vel det meste seg selv ?

En ting jeg har erfart, og som mange tabber seg ut på ved selvsnekret forskaling, er at det ikke brukes nok avstivning og gjennomgående metallstag for å holde veggene sammen på plass. Betongen er ganske så brutal i sitt trykk på en hjemmelagd forskaling  ;)

Fant ikke noen proffe stag lett tilgjengelg til fornuftig pris, men kom bra og rimelig i havn på Biltema (8 mm gjengestag(kappes i 2-3), firkantskiver og muttere)

http://www.biltema.no/Bygg/Skrue-bolt-og-skive/Varmforsinket-galvanisert/Firkantskiver/

http://www.biltema.no/no/Bygg/Gjengestang/Gjengestang-blankforsinket/Gjengestang-blankforsinket/



Bidda

forskalingssig, det kan jeg noe om, laget en forskaling som såg kraftig nok ut men jammen begynte den å sige ut. Kjørte bilen borttil og stemmplett garasjekken i mellom biljulet og forsakling og fikk da rettet opp  ;) Bilen måtte da stå til dagen etter ;D

Nilsk

Denne snekkeren jeg har fått med meg driver mye med forskaling, skal forskale med kassetter jea og bruke malthusstag.
Kommer til og legge en Jackofoam 200 under forskalinga som er 60 cm bred, så stable lemmene rundt. Er bare interesert i og se hvordan dette gjøres, slik at jeg kan være forberet til den dagen snekkeren skal være med.
Så jeg er ikke redd at forskalingen ryker for og si det slik. + at jeg skal armere med 4 x 12 mm kamstål og 90 graders vinkler i hjørnene.:)
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Yeti

Du finner ofte bruker-, monteringsanvisning på produsent/utleiers nettsider, hos Malthus. kan du feks laste ned denne, samt finne andre nyttige opplysinger.

Nilsk

Ingen andre forslag? på malthus stod det kun om høye grunnmurer. Lurer fortsatt:)
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod