Helikoptertransport

Startet av Glittenberg, mars 11, 2010, 14:12:27

Glittenberg

Vi må nok ha helikoptertransport av byggesett og betong til tomten vår. Det er ikke lange biten, kun 300 meter, men er ikke vei opp.....

Er det noen som har erfaring med pris for frakt med helikopter? Ser for meg to omgangewr med transport - en i forbindelse med grunnarbeid, og en for å løfte opp selve byggesettet.

Noen innspill?

aksla

Hei

Prisene kan nok variere noe i forhold til hvor langt borte fra en helikopterbase flygningen skal foretas. Noen selskaper opererer med fast tilflygningstakst, mens andre tar timepris for tilflygning. Når jeg bygde hytte sommeren 2009 var tilflygningskostnaden kr. 5000,- eks. mva.  og timepris kr. 12.500,- eks. mva.
På grunn av lite lagringsplass på hyttetomta ble det to innflygninger av material.
Den første innflygningen med reisverk, kledning m.m. kom totalt på kr. 26.228,- inkl. mva. Det ble da foretatt 20 hiv med flytid 1time og 10 minutter.
Den andre innflygingen med innvendige materialer m.m. kom totalt på kr 15.563,-inkl mva.. Det ble da foretatt 14 hiv med flytid 30 minutter.
Avstanden fra opplastningsplass til hyttetomt er 600 meter.

Tverrdalen

Hvilke helikopterselskap bruker man til dette?

aksla

Sitat fra: Tverrdalen på mars 11, 2010, 18:06:27
Hvilke helikopterselskap bruker man til dette?

Dette kan nok variere i forhold til hvor man befinner seg i landet. Airlift og Helitrans er to aktører, men det fins sikkert flere. Jeg ville sjekket med lokale entreprenører om hvilke firma som de pleier å benytte.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod