Solcellepanel - Billig vs. Dyrt

Startet av Karlsberg, mars 21, 2010, 23:02:00

Karlsberg

Var på hytta i helga og målte "output" på vårt gamle (og eneste) panel fra 1984. Fattige 2.18 Ah midt på dagen... Ikke mye å skryte av, men det er no noe iallefall.

Må utvide "input" og ser på sparelys.no og www.getek.no  Prisforskjellene varier stort fra produsent til produsent. Er det sammenheng mellom pris, kvalitet og energiutbytte, eller er det stort sett det samme hvilken produsent man velger?

Geiri

Vanskelig å si, alle vil jo ha deg til å betale mest mulig for minst mulig. Det er slik man driver butikk i norge, og en god selger er en god løgner og visa versa.
Jeg valgte Billig fremfor dyrt og fikk for det første mye mere solcellepanel for pengene.
De billige ligger jo på priser som gjør at man kan kjøpe dobbel wattstyrke fremfor de dyre.
Garantien er somregel den samme på de også.
Fungerer helt fint og ladder opp banken, nå er vi ikke oftere på hytta en ett par helger i måneden og det er alltid nok av strøm der.

Karlsberg

Hvor "billig" kjøpte du? Er det noen tommelfingelregel på hvor mye "hver watt koster"? Et kjapt søk på ebay.no finner 2x 120w panel fra Kina for kanppe 4000.. Kanskje vel billig? Er det noen andre websider enn sparelys som er bra å sammenlikne med?

sagvoll

Monterte opp nytt panel fra Sparelys nå i vinterferien.Når det gjelder effektgaranti er det på full høyde med de andre,og prisen er av de laveste du får her til lands.Jeg kikket også på ebay og prisene på panel i fra f.eks.usa og kina er ikke noe å si på,men når frakt og alle avgifter er betalt er prisen ikke riktig så god lenger :-\.Jeg kjøpte selv et 85 W.panel (NQ Solar) på kampanjetilbud fra Sparelys.Tilsvarende panel gjennom ebay,og videre hjem til Norge=så og si lik pris.Mulig du kan spare noen veldig få hundrelapper :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod