Budsjett nøkkelferdig hytte

Startet av thomasoy, april 26, 2010, 07:12:31

thomasoy

Er i tidlig fase av hyttedrømmen, dvs ser på tomter (for eksempel Høgevarde) og prøver å regne på totaløkonomien. Har lest endel andre poster og prøvd å satt opp mitt eget budsjett ut fra disse, men blir takknemlig om noen kan gjøre det mere realistisk (den ene eller andre veien).

Ønsker å legge mest penger i tomt og så bygge en hytte "så rimelig som mulig" med enkel innredning (f.eks. IKEA kjøkken o.l.). Hytten bør være på ca 80-90 m2 + hems. Vi har ikke tid eller kunnskap til å gjøre noe særlig selv, så må regne på å få hjelp til det meste.

Tomt: 800.000, sannsynligvis ganske skrå. Strøm/Avløp/Bredbånd/Vei til tomtegrense.

Grunnarbeid:
Opparbeiding og utplaning, graving, grøfting, bortkjøring etc: 200.000 (veldig avhengig av tomt selvsagt, men høres dette noenlunde fornuftig ut)?
Støpt såle: 100.000
Totalt bearbeiding tomt: 300.000

Byggesett hytte: 550.000 (for eksempel Familiehytta Rondane eller Blefjell)
Rørlegger og baderomsinnr.: 100.000
Elektriker: 80.000
Oppsett utv: 140.000
Oppsett innv: 100.000
Peis/pipe: 40.000
Kjøkken montert: 40.000
Diverse: 50.000'
Total hytte ekskl grunnarbeid: 1.100.000

Totalt eks tomt: 1.400.000

Har jeg glemt noe? Hvilke poster er for høye/lave? Burde jeg se på andre (rimeligere) hytteprodusenter?
På forhånd takk!

Hans

Hvis du har 2,2 mill å bruke, og du ikke ønsker å gjøre noen egeninnsats så ville jeg undersøkt hva som er av utbygningsprosjekter i aktuelle områder. Mange steder vil det være godt utvalg i det prissjiktet der, og tomteselgere/utbyggere har ofte avtale eller kontakt med hytteleverandører og håndverkere.
Vi bygger hytte i Birtedalen i Fyresdal kommune.
Prosessen dokumenteres på http://byggehytte.wordpress.com/ og på http://twitter.com/ho_hodol

Kenneth S

Ser greit ut dette budsjettet.
Vårt firma ligger på mellom 1,2-1,5 for nøkkelferdig hytte mellom 80-100 m2 med god standard.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

thomasoy

Sitat fra: Kenneth S på april 26, 2010, 10:14:13
Ser greit ut dette budsjettet.
Vårt firma ligger på mellom 1,2-1,5 for nøkkelferdig hytte mellom 80-100 m2 med god standard.

Takk for det,
når du sier 1,2-1,5, er det inklusiv eller eksklusiv grunnarbeide? Hvilke hyttemodeller oppfører dere? Ta gjerne kontakt med mere info.

Kenneth S

Det er inklusiv grunnarbeide. Vi har noen få egentegnede modeller, ellers så setter vi opp etter kundens ønske og får tegnet hytta. Se www.gausa.no
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod