Tilgang på snekker

Startet av Maya, april 27, 2010, 10:54:24

Maya

Hei  :)

Jeg er ny her på forumet og lurer på mye  :P

Akkurat nå er vi på jakt etter tomt. Har ett par vi er interessert i, men har ikke tatt noen avgjørelse enda.

I forhold til bygging ønsker vi å gjøre minst mulig selv. Har sett på en del byggesett (bl.a saltdalshytta), og kommer sannsynligvis til å gå for en sånn løsning.

Vi ser for oss å reise råbygget selv vha en snekker i familien + noen amatører. Det innvendige snekkerarbeidet tenkte vi å leie en lokal snekker til. Naboen vår sier at det kommer til å bli vanskelig å finne en snekker som vil gjøre dette når han ikke får levere materialene selv. Stemmer dette? Noen som har erfaringer med det?

Er det mye dyrere å bare kjøpe råbygg som byggesett, og så la en lokal snekker både gjøre arbeidet og holde materialene innvendig?

Kenneth S

Min erfaring er at hvis snekkeren leverer materialene innvendig, så kan det være billigere enn å få hytteleverandøren til å levere materialene.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

RKB

Jeg er Byggmester, og har ingen problemer med og bare levere arbeidene, dvs. byggherre holder materiell. Det dere skal være oppmerksomme på er garantier som da gjelder. Snekkeren plikter kun og garantere for arbeidene og ikke feil med materialene. Disse feilene må dere da følge mer opp selv ved egne kontroller. Dog har snekkeren en veiledningsplikt hvilende på seg, og plikter og gi dere råd om riktig valg av materialer.
En snekkerbedrift har som regel bedre rabatter enn "menigmann" Selv om snekkeren beregner fortjeneste, er dette ofte en billigere pris enn det "menigmann" kan oppnå.

LYKKE TIL :)



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod