Knirk/knittring i Alloc laminat gulv

Startet av moby666, juli 16, 2010, 20:52:49

moby666

Har lagt 100 m2 med Alloc Orginal "skipsgulv". Halvparten er lagt på spongulv og halvparten er lagt på betong (rett på avrettet gulv med fuktsperre).
Gulvet ble lagt i April.

Gulvet knittrer/knirker når man går på det. Virker som det knirker mer på kvelden. Dette er på en hytte, så gulvet blir ikke like mye brukt som i et hus.

Har lagt mye gulv tidligere og aldri opplevd noe lignende. Vil denne knirkingen avta? Og er det noe vi kan gjøre for å få bort knirkingen?

hyby

Sitat fra: moby666 på juli 16, 2010, 20:52:49
Har lagt mye gulv tidligere og aldri opplevd noe lignende. Vil denne knirkingen avta? Og er det noe vi kan gjøre for å få bort knirkingen?

Som jeg skulle sagt det selv.
Har kun limt tidligere, men hadde mitt første møte med limfritt system på hytta. (1 stavs eik av typen Woodline Parquetry) Merket da noe knepp og knirk på det første rommet på tross av nitid grunnarbeid.

Husket da at jeg hadde lagt merke til at mange av vareprøvene jeg hadde mottatt før valg av gulv, var vokset på undersiden av noten.
Det var også antydning til voks på dette gulvet, men ikke så mye.

Vokset derfor resten av plankene på alle tenkelige kontaktpunkter (med stearinlys) og det gjorde susen. Kun noen få knepp om gulvet ikke har vært bruk på lenge. Eller stille og fint  :)

Dog litt kjedelig å ta opp igjen dine 100m² for å vokse, så jeg ville vel i ditt tilfelle gi det en sjanse og se om det går seg til, evt forsøke voksmetoden på et lite rom først ?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod