ICE Mobilt bredbånd

Startet av Tiriltoppen, februar 26, 2008, 19:23:01

Tiriltoppen


Hei!

Noen som benytter ICE Mobilt bredbånd på hytta?

Fungerer dette med 12V eller må man ha 230V?

Krever dette stor antenne på taket?

snikkern

Ice går på 12 v.
Om du må ha antenne avhenger selvsagt hvor du har hytte.
Minuset med Ice er at det går litt tregt.

petter`n

Bruker selv Netcom til 99.- mnd. og er godt fornøyd, er ikke avhengig av å være pålogga hele døgnet. ICE har jeg fårstått er dyrt.... erller?

trist

Bruker ICE og den benytter 230V eller 12V

Du får med trådløs sender og HUB i samme boksen.
Fungerer utmerket både til vanns og til lands.

JoNNy

Vi bruker også ICE, både hjemme og på hytta. Egentlig veldig praktisk å kunne ta med bredbåndet uansett hvor vi drar.

Skalle Per


Har lest så mye negativt om ICE på DinSide.no at jeg ikke har turt å kjøpe dette produktet/tjenesten. Det virker som om det er DÅRLIG dekning og relativt dårlig kapasitet/hastighet.

For meg fremstår dette som et dårlig alternativ til mobilt bredbånd. Sitter faktisk nu på hytten og surfer med 1,8Mbit tilkopling via Telenor mobilt bredbånd.
Fungerer meget bra!

JoNNy

Det er riktig som det blir sagt her at ICE ikke fungerer like godt overalt. For vår del fungerer det hvertfall, på hytta og hjemme.

bjoppe1

Jeg er missfornøyd med hastigheten på mitt fritids internettabonnement hos tele2 på hytta mi ved Skarvatnet på Oppdal. Det koster ca.100 kr per mnd. En liten pc med "atom"-prosessor kan være årsaken til at det går tregt, men kanskje kan det være andre "flaskehalser". Noen som har info eller tips om bedre internettabonnement ?

petter`n

Lurt å sjekke ut dekningskartet på forhånd !

ca119

bjoppe1, det er nok ikke minipc som er skyldig!
DU få ta en test på f.eks
http://speedtest.net/    eller   itavisen.no

Har du bra signal? Og tilkoblet   3G   eller bare EDGE?
Som Petter`n skriver kan konkurentene ha bedre signal/hastighet.
På tettsted (Skien) fikk jeg bare 1 mbs med netcom mens en bekjent med telenor kom opp i 1.8  :o

Røilern

Jeg har følgende erfaring med ICE nettverket - jeg har den store routeren som gir en trådløs sone.

Har benyttet den i et par år på følgende steder:

- Nesodden
- Blefjell
- I bilen mellom Oslo, disse stedene og Romsdalen

Erfaringene er gode. Hastigheten er bra og varerer ifra 0,7Mb7s - 2,7Mb/s og oppfattes som meget aksepabelt. Opplastning ligger på 25%-40% av dette igjen.

Vi kobler opptil fire PCer på denne forbindelsen samtidig. Barna i baksetet liker funksjonaliteten svært godt der de sitter å surfer med hver sin PC. De har lært seg også til å akseptere manglende forbindelse i tuneller og "dype" dalsøkk. I bilen har vi ekstern magnetforantenne, på hytta vurderer jeg å skaffe en retningsstyrt antenne.

Vi har nylig installert disse routerne i 100 servicebiler på jobben - med gode erfaringer

Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Vurderer ICE selv og lurer på om noen vet om en kan heve kjøpet dersom en ikke har god nok dekning? Dekningskartet på websiden til ICE gir ikke godt nok svar på om jeg har dekning.

Jeg har sendt mail til dem men fikk bare et automatisk generert svar. Forsøkte også å ringe dem men kom ikke igjennom.

OS
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Geiri

Oi da OS!

Synes jo allerede der at man bør begynne å se etter noe annet!
Får ikke svar fra kundeservice via Mail og Telefonsupport er umulig å komme igjennom til???

Da hadde jeg nok blitt skremt, høres ikke seriøst ut.

Kenneth S

Hadde ICE tidligere. Ikke akkurat imponert.
Joda dekningsområdet er det ikkeno å si på, men hastighet....
I tillegg gikk hele boksen istykker, leverte den inn og etter 2 måneder hadde jeg fortsatt ikke fått ny. De hadde ikke på lager. Allikevel måtte jeg betale abonnementsavgift!!!
Kutta da ut hele dritten og ordnet med Telenor Mobilt Bredbånd, og DET er jeg meget godt fornøyd med.

PS når jeg skulle ringe kundeservice så gikk det i snitt 30 min før jeg fikk svar, mail svarte de aldri på.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

OS

Skal sjekke Telenor. Noen som vet om de har mulighet for ekstern antenne? Jeg har ikke mobildekning inne i hytta men får det via antenne men da må mobiltelefonen ha antennekontakt.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

Sitat fra: OS på mars 14, 2010, 20:11:52
Skal sjekke Telenor. Noen som vet om de har mulighet for ekstern antenne? Jeg har ikke mobildekning inne i hytta men får det via antenne men da må mobiltelefonen ha antennekontakt.

Jeg har forsøkt Mobilt kontor fra Telenor noen ganger - dvs etter "kort" nummer tre ga jeg opp.  Uansett, dette kortet hadde en bitte liten utgang for ekstern antenne - og denne fantes det en liten antenne til. Skulle tro at det var mulighet til å gå over til en større antenne via noen overganger, men mine erfaringer var dårlige. Bla var det en kontinuerlig strøm av driveroppdateringer og programmer som måtte installeres for at det skulle virke.

Fraværet av alt dette er det som gjør at jeg liker løsningen til ICE så godt. Ingen software på PC'n, ingen drivere som må installeres. Du er tilkoblet routeren via det trådløse nettet, og slår du på ICE boksen så er du og de andre PC'ene på hytta på nett. Vi har dårlig mobildekning på hytta - nå i helgen hadde vi ikke dekning i det hele tatt på 3 av 4 telefoner (Telenors nett) - Samtidig hadde vi 2,7Mb dekning på ICE'n

Husk at ICE fikk nye eiere her i fjor - tror kanskje det har hendt noe på kundeservice siden også. Jeg har stort sett gode erfaringer med dem, med unntakt av vinterferien hvor nettet deres var nede noen timer i store deler av landet - da var det ikke mulig å komme frem på telefon ;-)

Kanskje det er mulig å låne en boks av en av deres forhandlere for testing



Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Geiri

Har ice enerett på dett nettet de bruker?
Hvorfor er det ingen andre som kommer med en slik løsning som ice har med router og mulighet for å bruke det "Where ever you are"
Håper at dette vil bli oppfulgt og at man med tid vil unne kjøpe en totalløsning.
Dvs hjemme/hytta/båten/bilen etc. Alt under ett abbo

Kenneth S

Ice bruker vel det gamle NMT nettet?
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Nilsk

Stemmer det at Ice bruker Nmt 450 nettet..
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Røilern

Sitat fra: Nilsk på mars 15, 2010, 18:54:57
Stemmer det at Ice bruker Nmt 450 nettet..

ICE Kjøpte rettighetene til 450Mhz frekvensen, men basestasjoner mm er såvidt jeg har forstått det nytt. Den "lave" frekvensen gir meget god rekkevidee (60Km - hvis jeg ikke husker feil) De er alene om denne frekvensen

For ikke så mange ukene siden annonserte de oppgradering av utstyret som skal gi betydelig økning i hastigheten. Routere som er laget for denne hastigheten skal de visstnok snart begynne å levere.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Jeg kom igjennom til ICE i dag og fikk svar på spørsmålet; En har 14 dagers angrefrist.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

vastvedt

Har fått ICE nå på hytta, og må si meg fornøyd med det. Bruker WLAN router, og med de vanlige antennene. Har ikke funnet optimal plassering enda, signalet varierer mellom gult og av-og-til grømt.
Teoretisk ned/opp skal være ca 3.1Mb/1Mb, jeg oppnår vanligvis rundt 900kB/300kB, men har også opplevd ned i 300kB/300kB, uten at jeg helt vet hvorfor.

Lett å sette opp, plugge i power, og det var det.

JanV

Røilern

Er på hytte på Lesjaverk i Påsken.

ICE boksen gir 1.4-2.0 Mb forbindelse  - Telenor Mobil gir på samme hytte 0.07Mb og er nesten ubrukelig.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Da ble det ice på meg til slutt. Sitter på hytta med ice og skriver denne meldingen. Vi har hytte i et område uten mobildekning så ice var eneste mulighet. Jeg har ekstern retningsstyrt antenne på taket og får ca. 0,7 Mb/s nedlasting og 0,4 Mb/s opplasting. Ikke all verden men det funker. Ungene har med seg iPad, ViewPad, iPod og jeg Android mobil og bærbar PC. Alle er på nett samtidig og det fungerer faktisk veldig bra.

Fortsatt god påske!

Ole
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

Hei Ole

Så bra - ICE er særlig nyttig i områder hvor det ikke er mobildekning eller hvor det dukker opp en E istedenfor 3G på telefonen. Jeg er ikke spesielt glad i Edge ;-)

Har du det nye R90 boksen? På hytta på Ble hvor jeg har veldig bra dekning fikk jeg 1,5 - 2 på det gamle D35boksen . Det nye gir 3 - 7 Mb avhengig av belastningen i nettet.

Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod