Blink-hytter: Lindnes

Startet av elvis, august 25, 2010, 20:29:45

elvis

Har kjøpt hyttetomt i skrått terreng. I følge hyttekontrakt må eg velge en "Blink-hytte", og ser Lindnes hytta som beste alternativ.

http://www.blink-hytter.no/wsp/blink3/frontend.cgi?func=catalog.show&table=CATEGORY&func_id=204

Noen som har kjennskap til denne hytta? Noen pluss eller minuser?
Savner en overbyggd uteplass ved denne modellen, men mulig det går å justere litt på orginaltegningene.

hyby

Kikket litt på samme modell, og fikk et tilbud.
Men nivåforskjellen ble litt for høy for tomten min, og den var det vanskeligere å gjøre noe med.

Mener å huske at Blink er en forholdsvis løs sammenslutning av selvstendige byggmestere, som bruker de samme modellene. Du bør derfor sjekke det ut med Blinkbyggmesteren i ditt byggeområde.
Har inntrykk av at de fleste leverandører strekker seg langt i å gjøre spesialtilpasninger for kunden.

Lykke til !

proel

Hei
Vi skal i høst bygge en Lindnes vinterhytte.
I samarbeid med forhandler har vi gjort endel endringer med bla kun 30 cm nivåforskjell mellom stue/kjøkken og resten av hytta, samt tett loft med 3 store soverom. Har også fått til en bra uteplass.
Grei hytte som man kan gjøre mye endringer på. Ser bra ut så langt.


elvis

Ok. Husker du opprinnelig nivåforskjell?? Ser også på min tomt blir "solsiden" på oppsida av hytta. Det er jo "feil" side med tanke på terrasser. Var det på oppsida du gjorde forandringer??

proel

Opprinnelig høydeforskjell på "min" modell var 90 cm. Det finnes mange  forskjellige utgaver av Lindnes. Har noen liggende. På min hytte har jeg gjort flere endringer, men utseende blir omtrent likt som originalen. Jeg var også nøye med å få vendt kjøkken og stue mot sør og vest.

Trokar

Høres interessant ut  :)
Vi har også kjøpt tomt, der vi ser på Lindnes-modellen. Er også interessert i å høre hvilke erfaringer andre har med å bygge denne, bl.a


  • pris på byggesett oppsatt som 'råbygg' (stor del av egeninnsats - vet at byggesettet i seg selv ligger på ca 790', men det er jo i seg selv ganske uinteressant)
  • varianter av planløsninger. Vi ønsker helt loft, da med 2 soverom
  • er jo en massiv såle på denne med bl.a 90 cm høydeforskjell - må bli dyr å støpe?
  • tegninger på lavere høydeforskjell enn de 90 cm som er på opprinnelig tegning

elvis

Bare et bilde for å sprite opp tråden. Tatt i Røldal som hadde godt med snø i vinter.

elvis

Nok et bilde. Fra Gulen.

elvis

Her er bilde av ei stor Lindnes hytte. Den har ekstra "langt" kjøkken i tilegg til ca 3m overbygg. Bilde er tatt på Sunnmøre.

Heffalompen

Vi bygger også Blink hytte (Bjerkreim Trelast)
Fikk dem til å tegne hytten slik vi ønsket, så du trenger ikke gå for en katalog hytte selv om du er bundet til Blink bygg.

elvis

Ja, har kommet i mål med tegningene for hytta nå, og det ble litt forandringer.
Kommer med bilder når bygginga starter i høst. Fikk til et overbygg over kjøkkenveggen, slik som på hytta over, men kun 2 meter. Flytta kjøkkendøra under overbygget. Og fikk en ekstra bod på kortveggen uten vinduer i enden med soveromma.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod