Klebersteinspeis, pris i forhold til skifer ?

Startet av hyby, september 10, 2010, 19:14:56

hyby

Etter et midlertidig sjokk over prisen for å få satt opp en skiferpeis med innsats (100000,- ++.)

Ble det plutselig aktuelt å vurdere klebersteinspeis.

Selv om råmaterialene er dyrere, må det jo være mye mindre arbeidskrevende jobb, med et begrenset antal deler som skal "limes" sammen ?
Kankje også lettere å gjøre selv..

Noen her som har vurdert eller kjøpt klebersteinspeis, og kan si noe om priser og montering ?

MHC

Tror du havner på samme prisen omtrent. Fikk pris på en liknende til den du har på bildet- regnet ut at totalen ville ligge på ca. 100.000,- inkludert montering.
Vi har en OK- fungerende peisinnsats i dag men ønsket oss gruepeis i kleberstein. Prosjektet er foreløpig lagt på is da vi og har andre ønsker for hytten.

Lasse Elden

Det var da voldsomt så dyrt det var da!  ::)

Hør med en lokal murer e.l. Bør kunne fåes til en betraktlig lavere pris.

Kenneth S

Er nok det det koster om murern er lokal eller ikke
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Lasse Elden

100.000 kr. for en peis høres mye ut.

Noen som vet mer om hva som lønner seg, hvis man ser kun på varmeeffekten?

hyby

Da fant jeg endelig et bilde av en peis jeg skulle klare å sette opp selv som et kompromiss.
Dropper å kle å kle pipa (som jeg var så dum å plassere midt på en vegg i stua) med skifer, så da orker jeg å gjøre jobben selv, og kan koste på meg tørrstabling, det lille som blir.

Fikk kjøpt en tilsvarende Dovre innsats med store vinduer til 25% rabatt.
Dovre 2175: 17500,-
Rør 2500,-
Div Leca, brannmur 2500 ?
Plater til hatt 2500,-
Ca 1,5m² stableskifer 2000,-
Rister, skiferhyller  3000,-?
Bærejern 1000,-
--------------------
31000,-  ++

Burde holde meg godt under 40'  :)

Ikke så eksklusivt som en klebergrue, men nå får jeg hvertfall utnyttet tilluftsrøret mitt til det fulle :-).


rogers

Her er noen bilder til inspirasjon.
Hentet fra finn.no

Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod