Innrede ferdig isolert anneks.

Startet av nik, september 21, 2010, 07:29:32

nik

Hei.

Jeg har et ca 12m2 stort isolert anneks som hitttil er benyttet som utebod.
Har planer om å innrede dette med køyesenger.
På guvet er det belegg som er slitt og stygt, her ønsker jeg tregulv.
Kan jeg bare gå på med gulvbord og skruer, eller er det lurt med ullpapp eller lignende i mellom? Tenkte å lakke gulvet med vannbasert 3-stjerner silkematt.
Er det lurt å vente med lakking til våren, eller bare å kjøre på så lenge det ikke er kuldegrader?

Det er murt pipeuttak på vegg i ene hjørnet på annekset, hva er lurt å bruke som veggbeskyttelse ved ovnen? Gips med luft bak? Ser for meg det hadde blitt pent med gips og forblendingsstein!  :)

Noen tips fra lignene prosjekter hadde vært fint!

Nik

Kawagb

Når det gjelder gulvet, så ville ihvertfall jeg ha fjernet belegget først. Tror det blir for tett og kan skade gulvet over tid.
Mht lakk, så er det min erfaring at et nylig lagt tregulv fort får skomerker mm om man ikke lakker det umiddelbart. Dersom du har strøm på hytta, kan du jo bare sette på en varmovn mens det tørker.

Geiri

Ville helt klart fjernet belegget og gitt gulvet rom til å puste.
Om ikke er det fare for at det blir fukt under, og da har den bare en plass å gå. Og det er OPP. Ikke særlig heldig det.
Bak peisen får du kjøpt skikkelige Brannplater på byggevarebutikken, jeg ville nok ha brukt det. De ser også my bedre ut en gipsplater. Gipsplater har jo også ett pappir belegg, tror nok at det vil få "Bruning" om du sprengfyrer når svigers kommer for å ligge over i påska!

nik

Heisann.

Da er jeg i gang med rehabilitering av annekset.
Blir nok ikke tregulv som først planlagt. Velger å legge laminatgulv for enkelhets skyld. Satser på å legge ullpapp rett på belegg, og så laminat.

Har delt av ca 2 kvadrat til redskapsbod, og skal lage køye i enden av denne samt en dobbelseng. Blir ikke mye gulvplass igjen, men hovedsaken er jo at det skal fungere som et ekstra soverom.

Skal sjekke ut dette med brannplater til å ha bak ovnen som "brannmur".
Greit å ha noe egnet der så det hele blir trygt.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod