Aggregat Honda EU30iS / TEC 29 / TELAIR Bensin 2,5kVA

Startet av jfs, oktober 27, 2010, 17:31:55

jfs

Noen som har erfaring med TEC 29, TELAIR Bensin 2,5kVA eller Honda EU30iS aggregater.
Har et diesel aggregat som vi ønsker å erstatte med noe stillegående og mer luktfritt  >:(
Aggregatet brukes til verktøy, lading av batterier på høst og vinter på en hytte med solceller

Viko

Sitat fra: jfs på oktober 27, 2010, 17:31:55
Noen som har erfaring med eller Honda EU30iS aggregater.

Har MEGET god erfaring med dette Honda maskinerit. Kvalitet fra ende til annen.
Koset flesk men er stillegående og problemfritt.

Leverer mer enn det lover - i motsetning til konkurrentene som skryter på seg effektkapasitet.

Starter alltid og bruker svært lite suppe.
Ja, vi tar det til Viko...

Erlingd

Hei
Jeg har et TEC29 som er koplet opp mot en Victron combi lader/inverter som lader med 70Ah og gir opp til 1600W på 220W. Aggregatet er stillegående. Jeg har hatt problemer med at det kutter strømtilførselen i noen millisekunder hver 2-3 min når det er blitt varmt. Av andre saker som jeg har lagt merke til er at det ikke bestandig starter opp korrekt og stopper etter noen sekunder. Da må jeg forsøke på nytt og som oftest fungerer det fint. Har hatt dette inne hos leverandøren mange ganger uten at de har greit å få det til å fungere optimalt. Ba sist om at jeg måtte få nytt aggregat, men det lot seg ikke gjøre. Jeg har hytten på fjellet, så det er ikke så enkelt å frakte dette med seg imellom, så jeg har vel egentlig gitt opp, selv om det kostet over 30.000,- og man forventet at det skulle være god kvalitet. >:( >:(

britta

Vi har hytte uten strøm,og har tenkt å kjøpe et Honda aggregat type EU30is med fjernstart.Noen som har erfaringer med dette aggregatet?

erstokke

Hondas EU-serie er fine aggregater. Jeg har spurt rundt på messer etc, og har ikke hørt et vondt ord. Derimot har jeg hørt diverse om andre merker.

Jeg tenkte å kjøpe EU30is, men lot meg friste til å ta EU 65is fordi det enkelt kan fjernstartes fra Victron. EU30is har ikke automatchoke. Automatchoke kan leveres fra Berema, men da ble det nesten like dyrt som 65is som jeg fikk en god tilbudspris på av en lokal forhandler.

Jeg har et 2000w kina-aggregat fra før som er en kopi av Honda EU20i. Det funker i og for seg bra, men det klarer ikke å starte el-verktøy på over 1300w. Alle motorer trekker mye strøm i startøyeblikket, og det må aggregatet være dimensjonert for.

Amatøren

Sitat fra: erstokke på juni 09, 2011, 05:40:49
Hondas EU-serie er fine aggregater. Jeg har spurt rundt på messer etc, og har ikke hørt et vondt ord. Derimot har jeg hørt diverse om andre merker.

Og hvem sier slikt - Honda selgere?

Mener å ha lest på danske nettsider for en stund siden at danske forhandlere tok tilbake Kina aggregater av et eller annet merke (pengene tilbake) fordi de fikk start trøbbel etter en stund.

Selv sverger jeg til Honda selv og har et EU20i som tasser å går. Bytter bare olje (kanskje litt ofte, men for at det skal lagres med fersk olje) og luftfilter. Klarer å starte utstyr med utrolige start strømmer.

Skal jeg ha større aggregat, så blir det nok Honda neste gang også. - ANBEFALES.
Man lærer så lenge man lever.

erstokke

Bytte olje er veldig lurt, for de fleste småmotorer har ikke skikkelig oljefilter. Så selv om oljen ser fin ut, kan den inneholde små metallpartikler.


Sitat fra: Amatøren på juni 09, 2011, 07:27:55
Sitat fra: erstokke på juni 09, 2011, 05:40:49
Hondas EU-serie er fine aggregater. Jeg har spurt rundt på messer etc, og har ikke hørt et vondt ord. Derimot har jeg hørt diverse om andre merker.

Og hvem sier slikt - Honda selgere?

Mener å ha lest på danske nettsider for en stund siden at danske forhandlere tok tilbake Kina aggregater av et eller annet merke (pengene tilbake) fordi de fikk start trøbbel etter en stund.

Selv sverger jeg til Honda selv og har et EU20i som tasser å går. Bytter bare olje (kanskje litt ofte, men for at det skal lagres med fersk olje) og luftfilter. Klarer å starte utstyr med utrolige start strømmer.

Skal jeg ha større aggregat, så blir det nok Honda neste gang også. - ANBEFALES.



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod