Innspill på planløsning

Startet av KAO, november 27, 2010, 15:36:41

KAO

Fint om noen kommenterer på vedlagte planløsning.
Hytta er som dere ser enkel, uten vann og strøm.
- Skifer på gulvet i inngangspartiet og fram til ovn og understøtte for drager i
taket.
- Åpen himling, takvinkel 28 grader
- Holder det med en pipe som har to ildsteder - en mot stue og en mot kjøkken? Tenker kanskje at en vedkomfyr i kjøkkenbenken hadde vært lurt?

Amatøren

Uten strøm ville jeg helt klart gå for en vedkomfyr!!

Har følgende fra importøren Bye (italiensk ovn) http://www.bye.no/main.aspx?page=article&artno=330660
Vedskuff nederst, som vi bruker til gryter da det er mest praktisk og har ved trau ved siden av. Så pizzaskuff deretter ilegg og stekovn som fremgår på bilde. Det er stekt mange gode hyttepizzaer og boller i den, samt mye annen mat som stek, formstekte middager (rester av pasta og kjøttsaus med ostedryss på toppen) o.l.

Går man tom for brød så kan også det lages. Ha bare litt mel og tørrgjær liggende som backup. Ingen ting er som hyttebakst! ;D

Har vokst opp med hyttebakst fra min mamma da jeg var liten fra den gamle ovnen som var der før.

Nå tar vi som oftest med baguetter som vi steker til frokost og lunsj i stedet for brød som ofte blir litt tørt etter noen dager.

Den er også en fenomenal varmekilde om vinteren.
Man lærer så lenge man lever.

Bidda

Velkommen til forumet KAO

Selv hadde jeg villet flyttet hovedsoverom slik at en kan få mere veggplass i stua.

KAO

Mange takk!! Dette er gode innspill!

Bidda

Hyggelig at du fant noen av dettte matnyttig.

Håper du følger oss opp med bilder av byggingen deres.

aksla

Savner vaskerom/bad. Er bod på tegning tiltenkt denne bruken?

Bidda

Kan hende han skal ha et anneks med dette i, jeg regnet med det da det ikke var inntegnet i originalen.

Hvis ikke her er et forslag med bad  ;)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod