Noen som har erfaring med Gebe Strømaggregat PM5500GL/RS m/fjernstart

Startet av torbjorn2, desember 14, 2010, 11:22:51

torbjorn2

Har nybygget hytte klargjort med vanlig elektrisitet. Vi vil imidlertid ikke ha strøm til hytta før høst 2011, men planlegger å bruke aggregat midlertidig.

Kenneth S

Har maken selv dog uten fjernstart. Billig og bra og ikke minst økonomisk i bruk.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

torbjorn2

Jeg tenker å bruke til det forbrenningstoalett, noe belysning samt Tv. dette bør vel la seg gjøre?

Når det står at driftstid pr tank er 9 timer, da er vel dette regnet ut fra full drift på aggregatet? Dersom man bruker mindre enn maks belastning varer vel en tank noe lengre?

Nilsk

Ville ha satt på et strøm filter, pga dette aggregatet gir ikke så fin og javn strømm som en tv trenger. Brukte en fein sag på mitt  i sommer og det ga veldig ujavn turtall på maskinen. Elleres et tipp topp agregat.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Kenneth S

Jeg har regnet ut at vårt aggregat bruker ca litern i timen og da er det belastet med varmeovner fra hvilebrakke, kompressor og sag.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

torbjorn2

Takk for gode og nyttige svar ;D

Nilsk: vil strømfilteret gjøre strømmen renere? hva koster noe slikt, og er det vanskelig å montere?

Nilsk

Strømfilteret vil gi en renere strøm, samt javn strømm.

Grunnen til at det blir ujavn strøm er prisen på aggregatet. Jo dyrere agregat jo bedre strøm gir det.

Prisen vet jeg faktisk ikke men har sett andre har skrivd om det på dette forumet.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

abedatt

Jeg har selv tenkt på dette aggragatet.
Skal bygge en hytte hvor jeg ikke har tilgang på strøm.
Ønsker ikke å bruke håndsag til alt og vil derfor bruke min Dewalt gjæresag på 1800 watt. Jeg har snakket med en forhandler som selv har kjøpt ett 3,9 kw aggragat for å drive denne sagen, men som ikke klarte det!
Tror derfor jeg må gå opp i denne størrelsen.
Er det noen som har erfaring i å drive så stor sag med dette aggegatet?

torbjorn2

Hei,

jeg kjøpte netopp dette aggregatet og har såvidt tatt det i bruk. Meget godt fornøyd, yter tett opp mot 5 kw. Eneste du bør være obs på, er at om aggregatet står noen dager, starter det ikke med fjernstarteren. Du må la aggregatet svive en times tid (lade batteriet) for å bruke kontrollen til å slå det av og på.

H.L.S.

Sitat fra: torbjorn2 på desember 15, 2010, 07:42:18
Jeg tenker å bruke til det forbrenningstoalett, noe belysning samt Tv. dette bør vel la seg gjøre?

Du bør ikke bruke forbrenningstoalett sammen med aggregat. Kjøp heller forbrenningstoalett på gass. Litt dyrere, men du sparer deg for mange bekymringer og utgifter.

Nilsk

Jeg har dette aggregatet uten fjernstart, og nå har det stått siden august men får f... meg ikke starta det igjen. Hva kan være galt?
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Torleif

Har dette aggregatet uten selvstart. Ypperlig maskin - gikk som en klokke under hele byggeperioden, 6-10 timer/dag. Stod under under en presenning hele vinteren - starter på fjerde draget (med gammel bensin). Momentkarakteristikken er ypperlig - ved start av kompressor på 1,8kW falt frekvensen med 1,5Hz i starten.

stroller

Sitat fra: Nilsk på februar 01, 2011, 07:16:35
Jeg har dette aggregatet uten fjernstart, og nå har det stått siden august men får f... meg ikke starta det igjen. Hva kan være galt?

Har du forsøkt å tappe ut bensinen i forgasseren? Om den har stått lenge, så taper bensinen i forgasseren seg. Skal være egen tappeskure for dette. For å unngå problemer med dette senere kan det være greit å skru av bensintilførselen og la aggregatet gå til det stopper, da bruker man opp bensinen i forgasseren og det er lettere å starte neste gang.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod