Vikinghytter - Blåtannserien

Startet av sirwinston, januar 09, 2011, 19:34:51

sirwinston

Da har det vært stillstand lenge, men i helga kom jeg endelig i gang innendørs. Fikk lagt stubbgulv og isolasjon. Neste helg satser jeg på å legge spongulvet. Det er kos å jobbe innendørs, med radio og hyppige ølpauser. Utsikten er også upåklagelig.

Itzy

Wow . for et nydelig sted å ha hytte på. Flott å ta utsikten inn gjennom så store vindusflater. Det blir godt med lys også. :D :)

sirwinston

Sitat fra: Itzy på februar 06, 2012, 15:53:40
Wow . for et nydelig sted å ha hytte på. Flott å ta utsikten inn gjennom så store vindusflater. Det blir godt med lys også. :D :)

Ja, men må nesten ha slike vindusflater når det ikke er vinduer i nord- og sørveggen.

sirwinston

Endelig fått jobbet på hytta igjen. Hadde ei uke vinterferie som ble godt utnyttet. Tok med en meget dyktig tømrerkompis og da gikk arbeidet som smurt. Fikk lagt gulvet med isolasjon, satt opp innervegger og montert ferdig hemsen. Etterpå fikk vi ryddet og "rengjort" hytta, kastet overflødig materiell og kjørte på med et kjempebål. Nå skal elektriker inn og vegger og tak isoleres.

Det nærmer seg....

Bidda


sirwinston

Hei igjen. Ja, er på det nærmeste ferdig innvendig - mangler fortsatt terrassen(og jacuzzien ;) ).

Er strålende fornøyd med hytta. Hadde en god snekkervenn som hjalp meg i sommer og fikk dermed en super finish på mange vanskelige ting. Han laget blant annet hemsrekkverk av rundstokk og har listet hele hytta med samme parkett(lønn) som vi har på gulvet. Tidkrevende, men utrolig flott.
Utvendig har vi malt med fargen "Elde", som skal gi inntrykk av gammelt. Alt elektrisk er fra Schneider. Kjøkken og bad fra Kvik.

Jeg trodde hytta skulle bli forholdsvis lite brukt, men det er slik at man bare går uka gjennom og gleder seg til å komme seg utover på hytta. Det er en herlig følelse å sitte ved panoramavinduene, nyte en cognac og se hurtigruta dampe forbi...


sirwinston

Har forresten veldig lyst til å montere denne:

http://www.nordpeis.no/Produkter/Peis/Rettvegg-modeller/Stockholm-Hoey-FP-STO01-100

Er det noen som har erfaring med denne eller lignende modell?

Kenneth S

Har denne peisinnsatsen selv og kan anbefale den på det sterkeste.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Krierla

Veldig fin hytte du har bygd! Veldig flott med en hel fasade av vindu mot den utsikten. Har selv snust litt på blåtann 800. Har du oversikt over kostnadene?

sirwinston

Totalt havnet vi nok på ca 800k. Men da hadde jeg selv ansvar for grunnarbeidet, som svigerbror tok.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod