Forbrukermakt og ansvarlighet

Startet av Joni, januar 12, 2011, 11:09:04

Joni

Webforum av denne typen fremstår som et velegnet sted å dele erfaringer med andre og jeg har hatt mye nytte av å lese på forumet. Som forbrukere synes jeg vi skal være knalltøffe med leverandørene, og de skal vite at om de ikke leverer varene så vil det bli formidlet på denne typen nettsteder, med de konsekvenser det vil kunne ha for leverandøren. Tror mange leverandører har fått seg en ahaopplevelse i forhold til hvor fort negative omtale spres og hvor mye makt vi som forbrukere har fått.

Likevel slår det meg at vi som forbrukere kanskje ikke alltid vet å "sjonglere" den makten vi har på en ansvarlig måte. I to tråder i forumet har to ulike hytteprodusenter fått gjennomgå og i begge sakene er det inngått forlik mellom partene. I den ene saken har "klager" latt være å kommentere at saken er løst og i den andre hamrer "klager" videre på leverandøren, som har lagt seg så flat som de tydeligvis føler de kan.

For det første mener jeg det er "fair" av en som har startet en tråd med å klage på en leverandør, å kommentere at saken har løst seg. For det andre så antar jeg at om man inngår et rettsforlik så inneholder dette mekanismer som kan tas i bruk om en av partene mener den andre ikke leverer i henhold til forliket. Å fortsette å "male fanden på veggen" på nettet etter å ha inngått forlik fremstår som barnslig drittkasting.

Stardustsilver

Værstasjon på hytta: www.weather-skottasen.com
Værstasjon hjemme: www.weather-lillehammer.com

stroller

Jeg er helt enig. Drittkastingen i noen av trådene her gjør meg kvalm og flau av å være forbruker. Man snakker gjerne om hvor viktig det er å "henge ut" useriøse leverandører, men de som jeg synest har tapt mest ansikt her, er forbrukerene.

Itzy

Denne støtter jeg også. Vi får ta tilbake gentlemen-paragraf og oppføre oss. I et åpent forum ønsker vi jo alle velkommen. Som ellers i samfunnet; Noen "tar stor plass" og har vansker med å skille sak og person. Det er vel disse som nå har fått fritt spillerom her i det siste.

Dersom en slik kultur får fortsette så trekker nok flere av oss andre seg ut. Jeg er  her for å lære og føler meg flau å være med i et slikt fora. Administrator har et ansvar også. Det er som i et klasserom; 80 % oppfører seg alltid og tar til seg læring. Resten trenger rettledning.

moby666

Slike tråder som dette, hører ikke hjemme under  "Generell diskusjon om å bygge nytt og pusse opp hytte".


Anbefaler alle å lese forumregler og poste innlegg under kagegorier som de hører hjemme. 


Håper administrator kan rydde opp i feilpostede innlegg.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod