Hemsetrepp

Startet av Espelistua, januar 19, 2011, 19:33:19

Espelistua

Vi har bygget ny hytte og har kjøpt en hemsetrapp fra Vinduskompaniet etter sambatrapp-prinsippet . Nå ser vi at trappen er for dominerende der den står i hytta med dør på hver side i en innvendig gang i hytta. Vi må snike oss forbi. Selv om trappen kan "løftes" opp mot veggen, er den så tung at dette ikke er aktuelt å gjøre daglig. Er det noen som har forslag til en enkel hemsestige/trapp som festes med beslag mot vegen og lett kan dras ut ved bruk?

abis

Vi har også bestilt sambatrapp til vår hytte, men den er ikke montert ennå så jeg har ikke tenkt over at den blir veldig tung å flytte på. Regner med at dere har det beslaget som Vinduskompaniet leverer hvor du kan skyve trappen inn til veggen. Alternativet til trapp slik jeg ser det blir da en hemsstige, den vile jo ikke være så tung å skyve inntil veggen, men det er jo ikke like behagelig å gå på en stige som i en trapp. Her er det vel det mest praktiske som vinner:-)
Disse har hemsstige:
http://www.bergmoen.com/Default.asp?WCI=DisplayGroup&WCE=4871&DGI=4871

Espelistua

Joda, vi har kjøpt beslagt fra Vinduskompaniet men det er tungt likevel. Takk for tips, tror nok vi ender opp med å bytte til en hemsestige. Lykke til med sambatrapp i ny hytte da :)

helvigen

Hei,
Du har kanskje funnet den stigen du ønsker, men om flere lurer har jeg god erfaring med hemsstiger og sambatrapper fra www.multi-tre.no disse kan trekkes til vegg når de ikke er i bruk.
De har en std. men det var ingen problem å få tilpasset denne på høyden.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod