Rana Hytta - Erfaringer og synspunkter

Startet av vib, januar 26, 2011, 13:35:56

vib

Ønsker tilbakmld fra noen som har erfaring fra dette firmaet,vi skal bygge til våren og ønsker tips og råd fra noen som har bygget denne type hytte. :)

java

Hiver meg på her då meg og sambuaren har kjøpt oss tomt og vurderer hytte frå RanaHytta :)
Bygger hytte på Tyinkrysset - http://hyttebygging.wordpress.com

Trøndern

Hei,
Har ingen erfaring med bygging av hytte fra Ranahytta, men vi har bestilt Panorana 12. Prosessen så langt med endringer,oppfølging og bistand har vært bra. Vi får levert hytta i begynnelsen av juni med forbehold om godkjenning. Godkjenning forventer vi er på plass i uke 7(søknad sendt inn 9.des) og da begynner fase 2 med endringer hovdesaklig på materialvalg.

-Erik-

vib

Hei

Da har vi bestilt Panorama 11 :)fra Rana hytta.Har tegnet den litt større og endret litt inni,vi ønsket oss fire soverom,så har fått en perfekt hytte til oss.Byggesøknad er sendt,så nå er det
spennende tider i møte,hvis alt går som planlagt skal hytta leveres rundt
midten av mai.Så langt bare positiv kommunikasjon med Rana hytta. :)
Ha en fin dag alle sammen.

moby666

Gratulerer!

Har du noen tegninger på hvordan dere har tegnet den om?

Oeveroe

Har bare god erfaring med Rana-hytta. Er snart ferdig med bygging av hytte type Midgard. Se min hytteblogg http://hytte-langliaasen.blogspot.com/.

Tule

Kjenner til flere som har kjøpt Ranahytte og har ikke hørt noe negativt om dem. De er en seriøs leverandør :)

fransine

hadde vært spennende med en oppdatering av hvordan det går med bygging :) spesielt hvor lang tid råbygget tar og servicen. samt hvor mye mannen+kompiser kan gjøre selv av råbyggingen for å få prisen ned.

fikk katalogen idag og ser på panorana 11. det var den jeg syntes virkes mest fluktsikker i forhold til brann. ser ut som man kan ha brannstige som kan nåes fra begge soverom i 2 etg uten at stigen kommer i konflikt med vinduer i 1 etg. samt at man kan komme seg ut balkongveien på andre kortsiden.

ikke at vi skal bygge nå altså. men om man finner en passende tomt en gang så... fint å planlegge.

vib

Da har vi måtte ordne det meste selv etter at Rana hytten ikke ønsket
å ta bryet som var med kommunen.

Vi har valgt å bryte kontrakten som vi hadde med Rana hytten(de følte de ikke kunne hjelpe oss noe mer,de kom ingen vei med kommunen) ???
og har nå fått et annet firma til å hjelpe oss med søknad til kommunen.

Etter et halvt år med mye frem og tilbake hos kommunen og oss,
så har vi endelig fått bygge tillatelse.

Hytta er tegnet om og vi har ingenting med Rana hytten å gjøre lenger. så
nå blir det å hente inn anbud og få begynt å planert på tomten.

Forts følger........


vib

Da er vi kommet godt i gang med arbeidet,nå er grunnmur støpt og nå skal rørlegger inn og ordne med rører,før vi skal gruse og grovstøpe gulv.


Vi håper og har reservert tømrerne  til å begynne første uken i mars,så det blir mye
spennende arbeid fremover.

Jeg lurer på om det er noe som har erfaring med å bruke gulvfliser på
kjøkken og stue i en hytte ved sjøen.????


Vi har blitt anbefalt å legge fliser og vil nok gjøre det,skal legge varmekabler
i gulvene så det blir ikke noe problem.



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod