Legge inn vann - hvilke krav gjelder?

Startet av Chello, mars 07, 2011, 22:52:23

Chello

Vi skal legge inn kommunalt vann i ei hytte bygd i 1992/93. Det har nå snurredass og et bad med fliser på gulvet. Badet har nå et dusjkabinett med en 12V pumpe.

Hvilke krav gjelder når en legger inn vann i et eksisterende bygg? Er det samme regler som ved ny bolig, eller er det enklere krav? Må vi f.eks rive hele badet og bygge opp igjen etter våtromsnormen, eller er det bare å legge inn vannet?

Rørleggeren sier det må være sluk i rommet der varmtvannsberederen står, ellers er han usikker.

Er det noen her som har greie på dette?

merlin

Da vi la kommunalt vann inn i hytta våres krevde kommunen avløp til minirenseanlegg (eller kommunalt avløp), ellers tror jeg badet må følge våtromsnormen uten at jeg har så alt for mye greie på det.

Tverrdalen

Da jeg la inn vann for 4 år siden, var det kun krav til avløp/rensing.

Chello

Har snakket med kommunen nå. Jeg trenger ikke søke om å legge inn vann. Det som trengs er kun rørleggermelding. Hadde jeg bygd nytt bad nå, med membran og full pakke måtte jeg søkt.
Jeg skal legge inn vannføler (magnetventil) istedet for sluk. Er det sluk i rommet og vann inn, så er det definert som våtrom og er søknadspliktig.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod