Fra byggesett til nøkkelferdig - hva blir pris?

Startet av Hagbart, mai 22, 2011, 22:13:47

Hagbart

Jeg har gått litt i stå med valg av hyttetype og leser alt jeg kommer over om Familiehytta, Saltdalshytta og Drammenshytta. Skal bygge i Vest-Agder. Problemet er å finne ut hva nøkkelferdig pris blir. Lurer på hvorfor hytteprodusentene ikke kan oppgi nøkkelferdig pris, når f. eks Älvsbyhus, Ferdighus Norge og andr ser ut til å oppgi en ferdig sluttsum. Kan noen bidra med litt opplysning her? ???

Kenneth S

Vi leverer Byggmann-Hytter, der får du nøkkelferdig pris  8)
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

lucifer666

Var ikke noe problem for oss å få nøkkelferdig pris hos Saltdalshytta. Men da uten alle håndtverkertjenester. Dette fordi de ikke leverer hytte med håndverkertjenester. Men selgeren hadde et estimat hos oss for de enkelte håndtverkerne, og det stemte sånn noenlunde..Masse ulike tilvalg gjør det vanskelig å komme med nøkkelferdig i prislisten..

Hagbart

OK, Kenneth, jeg vil ha Lindesnes, Lyngdal eller Tvedestrand, avhengig av nøkkelferdig pris. Hva blir det  :)? Og når kan bygging begynne?

Dette er vel pre-cut, ikke sant?
Jeg syns det er vanskelig å skille mellom pre-cut(Familiehytta) og elementer (Saltdalshytta). Siden vi ikke skal gjøre noe selv, er det jo ikke et poeng at det skal være lett for selvbyggere, men hvor mye mer tar snekkerne for å sette opp byggesett istedet for elementer, tro?

Kenneth S

Vi kapper selv på byggeplass. Setter opp Lyngdal i disse dager. Pris nøkkelferdig ca 1500000,-. Da er alt inkludert untatt graving,kjøkkeninnredning,ildsted og fliser(membran,flislim og fugemasse er medregnet). Den hytta er da litt ekstra påkostet med eikegulv og hvitpigmentert panel.
Pris på kun hytte og oppføring er på 1058000,-

Bygging kan starte ved juletider...
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Ole-Kristian

Vi bygger Familiehytta, men gjør alt selv. Men hvis du går inn på hjemmesiden deres får du opp ulike priser; byggesett, oppsatt råbygg eller nøkkelferdig! Ta kontakt med dem og du får full pris på det du ønsker (med evt endringer...) Torbjørn som driver firmaet er veldig hyggelig og hjelpsom! Vi er superfornøyd ;D
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod