element vs pre-cut

Startet av Hagbart, mai 23, 2011, 14:02:54

Hagbart

Utrolig snilt av dere med peiling å svare på spørsmål her på forumet! Jeg sitter og vurderer Familiehytta (pre-cut) opp mot Saltdals eller Drammenshytta (element). Hytta skal bygges 50 mil unna, det blir ikke aktuelt med egeninnsats, vi må ha den nøkkelferdig. Hvor stor forskjell i kostnadene med å få hytta ferdig vil det være å velge precut foran element? Tidsaspektet er ikke viktig, kun hvor mye dyrere det blir å betale et snekkerfirma for å sette opp familiehytta vs. drammenshytta.

Ole-Kristian

Hei!
Vi setter opp en hytte Fra Familiehytta nå, gjør alt selv. Familie hytta var helt klart det mest økonomiske valget. De er mye billigere enn alle andre leverandører! De har et søsterselskap FH Bygg som setter opp hyttene, dersom du ikke ønsker å bruke lokale snekkere. Jeg tror det fortsatt er billigere å få nøkkelferdig hytte fra Familiehytta enn å gå for noen av de andre som leverer elementer, fordi elementene i seg selv gjør at prisen blir høy. Om du tar kontakt med Familiehytta får du pris på nøkkelferdig om du ønsker det! Lykke til! ;)
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

Hagbart

Takk for svar!
Har begynt å skjønne at jeg må ta kontakt med leverandør for å komme videre, men har liksom ikke ønsket å begynne forhandlinger før jeg visste mer om priser og forskjeller mellom de tre leverandørene jeg vurderer. Orker ikke å begynne planlegging med alle 3 før jeg velger.... Men nå går det mot familiehytta hvis ikke Kenneth kommer opp med en bra pris for Byggmann-hytte, da.
Hvilken hytte har dere valgt?OG gjør dere endringer?

Ole-Kristian

Vi har valgt modell Blefjell med noen endringer... Vi har fått saltak over inngangen (og uttrekt gang), mindre bratt trapp til hemsen, oppløft på hemsen, byttet plass på bad og badstue for å få plass til et teknisk rom for varmtvannstank og vaskemaskin. Vi har trukket ut alt gulv (mykt furugulv passer dårlig sammen med hund...) og villmarkspanelen i stua. Prisen fra Familiehytta endet da på 500 000! Se gjerne på bloggen vår for bilder. Linken finner du nederst ;)
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod