Frostsikre oppvaskmaskin

Startet av stroller, august 13, 2011, 09:10:55

stroller

Har en hytte med innlagt strøm. Om vinteren pleier jeg å la det stå på litt varme slik at ting ikke skal fryse i stykker. Men har opplevd at strømmen har vært borte og at sikringene har slått ut. I den forbindelse lurer jeg på om noen har et godt forslag til hvordan man frostsikrer en oppvaskmaskin slik at den ikke fryser i stykker om strømmen er borte og det blir en kaldeværsperiode....

Takknemelig for gode råd....

Bidda

Bruke restene som er igjen i barskapet  ;D

Amatøren

Sitat fra: Bidda på august 13, 2011, 19:03:06
Bruke restene som er igjen i barskapet  ;D
Det fordamper lett. Glykol er giftig.  -  Vurderer også oppvaskmaskin på vinterfrosset hytte.

Avventer saklige svar jeg også.....
Man lærer så lenge man lever.

Martin Bekkelund

I følge flere produsenter jeg har vært i kontakt med, inneholder deres maskiner anvisninger for hvordan man frostsikrer dem.

Tipset er altså å titte i bruksanvisningen eller å ta kontakt med produsenten hvis du ikke har bruksanvisningen.

stroller

I min bruksanvisning står det bare at den må tømmes for vann....men å demontere den for å få tømt den for vann er jo en ikke helt ubetydelig jobb....
I en annen bruksanvisning til en annen oppvaksmaskin jeg har hjemme står det ingen ting om frostsikring.

Hadde vært flott om noen her på forumet som har oppvaskmaskin på "frosset" hytta kunne komme med noen erfaringer.

Bidda

Hva med å sette den på hjul og trille den inn på badet og ha en liten lunk der? Har planer om å prøve dette selv.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod