april 19, 2024, 16:27:14


Et enkelt gulv?

Startet av Bomand, august 17, 2011, 12:23:49

Bomand

 ??? Hvordan bygger en stakkels dansker et gulv i et gammelt skjul til vores hytte? Skjulet står godt på remme af store bjælker men har intet gulv andet end fjeldet selv. Da vi ikke kan komme frem med bil, er tilgangen til materialer begrænset ... er der en enkel måde, leca sten f.eks. -- eller må der støbes??? Tak, Bomand

erstokke

Du kan lage gulv av solide trematerialer, eller så må du støpe.

En sekk ferdigbetong B-20 holder til 13 liter. En kvadratmeter = 100 liter, så kan du regne ut. Tykkelsen bør være 10 cm med armeringsnett inni og grunnmurspappremse langs veggene så det ikke blir betong direkte mot treverket.

Ferdigbetong kan du blande i en stor murerbøtte med visp på drill. Vispen fra Biltema er helt OK.

Bære 25kg sekker er ingen stor fornøyelse. Jeg har en båre innkjøpt som militært overskuddsmateriell. Da kan to personer komfortabelt bære en sekk, og så får man mange turer. Eller finn en bonde som har ATV med henger.

Bomand

Mange tak for dit svar. Båren er en god ide, men den kræver jo en mand i den anden ende!

Jeg vil nok helst gå vejen uden at støbe, også for ikke at tage for meget af lofts højden. Hvad ville du mene var 'gode trematerialer' - jeg kan godt få skåret solide strøer og gode planker, hvis du mener jeg skal gå op i større dimensioner?

Grunden under skjulet er tør og vandet løber væk da det ligger på en lille bakke.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod