Oppføringskostnader for hytte

Startet av Heffalompen, august 26, 2011, 20:28:17

Heffalompen

Har bestemt oss for å bygge hytte i fra familiehytten, hytten kommer på 600 000 pre cut, denne settes opp av tømrer for 300 000 ferdig innvendig og utvendig.


Det jeg lurer på er hvilke pris jeg må rekne med på grunnmur, elektriker, rørlegger, entrprenør for graving og planering av tomten, boring av vann og minirenseanlegg til avløpsvannet noen som har ca priser og helst priser some r benyttet i 2011. Hytten bygges i Rogaland.

hvor langt kommer man med 1.7 mill, er dette for lite for å få 100m2 med hems i 2011 ???

Da vil vi ha hytten som er 100m2 ferdig oppsatt, med innlagt vann (brønn) og minirenseanlegg til avvløpsvannet.

Burde vi komme i mål med budsjett på 1.7 ??

Drunten

Mener å ha lest at Familiehytta beregner ca. 3 gangeren på byggesett.

java

Leste at dere vurderer Familiehytta Rondablikk. Har dere komt i gang med bygging? Vurderer samme hytte sjøl :)
Bygger hytte på Tyinkrysset - http://hyttebygging.wordpress.com

Heffalompen

Vi måtte desverre bruke en annen leverandør enn Familiehytten, pga at vi ikke kunne finne noen som kunne sette opp hytten for oss til en grei pris dermed ble det mye dyrer å kjøpe byggesett av Familieytten og få en lokal til å bygge enn det var å sette hele jobben til en lokal byggmester.

Så til påske "flytter" vi inn i fiks ferdig hytte.


swande

Mange faktorer som avgjør pris, men her er et grovt anslag:

Grunnmur (om du mener såle som anbefales): 150.00-200.000 avhengig av størrelse. Ringmur eller stolper er selvsagt rimeligere.

Elektriker: 60.000 - 90.000 avhengig av antall punkter

Rørlegger: 60.000 - 100.000,- inkl. bunnledning avhengig av antall bad osv.

Graving og planering av tomten: 100.000-200.000,- avhengig av sprenging, bortkjøring, størrelse osv.

Hva borring og minirenseanlegg vet jeg ikke

Anbefaler å innhente anbud fra flere. Prisene varierer ganske mye

Det er lurt å lage et mest mulig komplett regnestykke. Utover det du spørr om kommer en rekke andre utgifter som kjøkken/bad, kommunale avgifter, byggestrøm, søppelhåndtering, osv osv.

Lykke til!
(på hyttebloggen vår (http://gamatun.blogspot.com) har vi noen flere tips)
Bygger hytte på Gautefall i Telemark. Følg bloggen vår http://gamatun.blogspot.com

bareare

Kjøpte grunnmurselementer fra sundolit og pakken til 75m2 med alt kom på ca 40000 ink radonsperre levert.

Satte alt sammen selv, støttet sidene med 2/6 og støpte alt i en smell med 8m2 betong som kom på ca 15000. Jeg installerte også nexans varmekabler for 12000kr.

VVS har jeg tilbud på 45000 (bunnledning, rør i rør, varmtvann og tilslutningspunkter på bad og kjøkken), og el tar jeg på timer( regner 60k+/-)

Utover det må man vel regne noen kr på bad, men fliser får man for under 30kr/m2 så det er vel ikke all verden. (ikke at fruen kommer til å velge dem..)

Jeg tror du skulle klare deg innenfor budsjett hvis du er villig til å bruke litt tid selv, men en håndtverker med stjerner i øynene ville nok sagt at det var alt for lite.

Selv har jeg budsjettert med rundt 6-700000 for hytta på ferdig opparbeidet tomt, men jeg har tenkt til å bruke tid der selv. Ligger egentlig greit ann til nå, og brorparten av materialene er allerede innkjøpt.

Håndverkere tilpasser timetris etter markedspris i området, så det kan være lurt å velge håndverkere fra et område som ikke er så dyrt.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod