TV med innebygget DVB-S

Startet av Endeli, oktober 23, 2011, 21:48:57

Endeli

Skal ha en TV til hytten, har ikke mulighet for Riks-Tv så det må bli parabol. For å slippe TV+Tuner så har jeg kikket på TV med innebygget satelitt mottager, disse begynner på 32".
Skal kjøres på 12V med inverter. Lurte på om det var noen som gjør det samme og kunne tipset om en TV med lavt strøm trekk. Ser noen steder at Samsung UE32D5705 skal trekke 22W, men hos andre står det 56W og endogtill 80W.
Regner med at det fleste oppgir maks, men i Eco modus så trekker de fleste langt mindre.

Amatøren

Nå må du tenke på om det er Viasat eller CD du vil ha. Tilbys det TVer som er godkjent av Viasat eller CD så det bare er å putte inn kortet?

Viasat tilbyr ikke CAM for abbonnement så vidt jeg vet. Kun kort for orig boks ev. En Linux STB med 3. parts sw (image) og soft-CAM. For CD er det kanskje mulighet for CAM til sateltt, men jeg vet ikke.

Skjønner at man på hytten vil ha minst mulig "duppe ditter", men noen ganger kan man komme ned på lavere strømforbruk med en egen STB og en annen (og kanskje billigere) TV.
Man lærer så lenge man lever.

Endeli

Har CD så ekstra kort til hytta er gratis. CAM har jeg fra før. CD boksene trakk jo opp mot 30W alene, den kan kjøres på 12V.
Så totalt med et 12V TV og CD boks så er en jo oppe i 50-60 W.
Vil jo gjerne ha det enkelt, og nyere TV kan en kobble USB HDD til å spille film rett av, noe som er kjekt med 4 og 12 åringer på tur så er det en grei løsning.
Så jeg får ta turen i butikken å be de måle strømtrekket i TV, hvis ingen her inne har gjort dette før og kan tipse om en modell med lavt trekk?

Amatøren

Sitat fra: Dreambox DM800HDseLeistungsaufnahme:
< 15W an 12V

Sitat fra: Dreambox DM500HDLeistungsaufnahme:
< 12W an 12V Betrieb
< 1W Standby

Trenger du 32"?
Sitat fra: Hyttebutikken.noAOC 22" LED ADDARA LE22K097, 12/230 volt

Produkttype 22" LED-TV (1920 x 1080) m/ dekoder

Skarpe bilder med ekstremt høye kontrast verdier og vivid farger: energisparende innovativ LED dynamisk baklys teknologi som sikrer ballansert bildegjengivelse med enorm stor kontrast mellom sort og hvitt.

Denne 16:9 modell imponerer med en brilliant bildekvalitet når det gjelder movie theatre formatet. Takket være den innovative løsningen som AOC TV har, er dette et fremtidsrettet multimedia senter. Du kan enkelt koble til Blueray spillere, spillemaskiner, audio systemer o.s.v.
Fysiske mål med stativ:
Bredde 526.91 mm
Dybde 150 mm
Høyde 394.95 mm
Vekt 4 kg

Forbruk: 35W
Tilbudspris: Kr. 2390,-

Sitat fra: Hyttebutikken.noDenver 24" Ultratynn LED-TV 2453 Full HD 1080p
12/230 volt

Produkttype 24" LED-TV (1920x1080)

Multispråk,osd. Fjernkontroll og bordstativ inkludert.
Fysiske mål med stativ:
Bredde 58,7 cm
Dybde 5 cm
Høyde 39,6 cm
Vekt 10 kg

Strømforbruk: 36watt
Tilbudspris: Kr. 2990,-

Europris har (hatt) 24" Full-HD LED-TV for ca 2000,- Har riktig nok analog tuner, men har SCART, S-Video/Video og HDMI innganger så OK til en ekstern Tuner.
Man lærer så lenge man lever.

Endeli

Ble en Sony 32 LED med DVB-S. Denne trekker 85 W på maks.
I øko modus så regenr jeg med at den ikke trekker mer en 40-45 W. Prøvde først med en billig inverter, TV virket men ikke sat motageren. Kjøpte så en Studer 250W sinus inverter, og de fungerte helt topp. Kan også kjøre video fra USB. Kjempe løsning som absolutt kan anbefales. Studer inverteren trekker i tillegg svært lite strøm i standby modus.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod