Power Controls AS Lanserer ny nettbutikk -50% på Solcellepanel 135W

Startet av Evensen (Power Controls), desember 15, 2011, 07:35:03

Evensen (Power Controls)

Power Controls AS er Norges raskest voksende strømleverandør for hyttemarkedet, telekommunikasjon og fritidsmarkedet. Med vår nye nettbutikk har vi store ambisjoner på web, i tillegg til proffbutikk i Moss. Vi satser på kvalitetsmerker med høy kvalitet både for ekspedisjoner, jobb og fritid. Alle produkter blir nøye testet og godkjent av oss før salg. Vi tester produkter i kuldekammer og vi har bistått flere ekspedisjoner for utprøving av nye produkter.


Vår nettbutikk PowerShop.as eies og driftes av Power Controls AS som nå er offisiell SUNWIND Faghandel. Det innebærer at i tillegg til egne produkter som Power Controls utvikler, produserer og importerer, så har PowerShop nå et komplett utvalg av SUNWIND produkter. Vi selger det meste innen miljøvennlig energi og komfort for hyttemarkedet, camping, båt og turer. Velkommen til www.powershop.as

Ønsker du en hyggelig prat om alternativ energi og produkt løsninger, er du hjertelig velkommen på tlf:             69 700 300      

www.powershop.as

SMART ENERGY STATION
Den beste løsningen for alternativ hyttestrøm.

OS

De er ikke så veldig interessert i selge meg en Tristar MPPT kontroller ihvertfall! Sendte de en e-mail for en uke siden om prisen og har ikke fått svar. Det ser ut som den er på tilbud men overstreket pris og ny pris er den samme.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

Jeg har en slik - uten tvil et meget bra produkt - jeg følger med på lading via internett (ICE)

Jeg kjøpte min her: http://www.solar-electric.com/admpchco.html

Frakt er dyrt, men jeg fikk den levert på fire dager fra Arisona!

Med 2 x 135W panelere fra Power Controls og et gammelt 60W panel så lader jeg mer enn 100 Ah på en fin dag - nå i februar. Tristar MPPT har uten tvil mye av æren. Den utnytter særlig lite lys bra - det blir raskt noen ampere lading bare det er lyst.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Ja Morningstar lager gode produkter. Har brukt SunSaver MPPT i fire år nå og er veldig fornøyd. Har hjemmelaget datakort som logger data fra den og batterimonitoren Pentametric fra Bogart Engineering.

Jeg kjøpte begge fra Maverick Solar. Maverick er en utrolig kunnskapsrik mann! Han har til og med lagt ut bilder av oppsettet mitt på websiden sin:
http://www.mavericksolar.net/midnite/mini-dc/ole.htm

Maverick web store (ser han har litt høyere priser enn Arizona Wind & Sun):
http://stores.mavericksolar.com/StoreFront.bok
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

OS

Sitat fra: Røilern på mars 15, 2012, 07:35:03
Jeg har en slik - uten tvil et meget bra produkt - jeg følger med på lading via internett (ICE)

Jeg kjøpte min her: http://www.solar-electric.com/admpchco.html

Frakt er dyrt, men jeg fikk den levert på fire dager fra Arisona!

Med 2 x 135W panelere fra Power Controls og et gammelt 60W panel så lader jeg mer enn 100 Ah på en fin dag - nå i februar. Tristar MPPT har uten tvil mye av æren. Den utnytter særlig lite lys bra - det blir raskt noen ampere lading bare det er lyst.

Har Tristar MPPT flere innganger for solceller eller kobler du sammen det gamle og de nye panelene?

EDIT: Sendte i går en purremail til powershop og ringte dem i dag. Det viser seg at det er en feil på websidene deres og at TriStar MPPT 60A ikke er på tilbud.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

Nei, kun en inngang, men den er meget kraftig. Ca 10 mm diameter tenker jeg. Jeg har koblet alle tre panelene i parallell, ikke engang satt inn noen dioder.

Nå i mars har landingen økt til 130Amp på fine dager.

Hvis jeg ikke hadde hatt det gamle panelet tilkoblet tror jeg at jeg hadde koblet de i serie da kan du bruke tynnenere ledning og/eller montere de lenger unna.Tristar MPPT tåler opp mot 150 Volt inn og regulerer det hele ned til riktig ladespenning.  

Tristar MPPT'en har slik jeg vurderer det meget avanserte innstillings muligheter som sikrer at du tar vare på batteriene dine - utfordringen er mer å få tak i de riktige spesifikasjonene for batteriene. Databladet fra produsenten på mine Sundvind Batterier er ikke tilstrekkelig, det avslørte jo også at det er et Kina produkt, og at de bare er på 200A og ikke 290A slik Sundwind har merket de med :-)

60A modellen har ethernet og egen web server. Min er kolet til en ICE router slik at jeg kan følge med på ladingen, jeg kan også endre instillingene ved hjelp av et eget pc program. Jeg kjøpte eksternt betjeningspanel, men med webserveren på 60 modellen er det egentlig helt unødvendig hvis du har en smarttlf /ipad og en trådløs router
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Har nå bestilt meg ny MPPT kontroller og valget falt på Rogue MPT-3024. Det som fikk meg til å velge den fremfor Tristar MPPT var det lave strømforbruket når det ikke er sol. Den har fått mange gode kritikker men er relativt ukjent her på berget. Webside:
http://www.roguepowertech.com/products/mpt3024.htm
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod