Hvor lenge kan man la en støpt såle stå "naken"

Startet av Luftslotte, januar 31, 2012, 12:33:09

Luftslotte

Hei
Vi er fortsatt ikke bestemt oss når det gjelder realisering av hyttedrømmen.
Det sporet vi nå følger er kjøpe tomt, så spare spare spare for så å støpe såle (innlagt strøm/vvs) for så å spare igjen noen år før vi setter opp hytta.
Det spørsmålet som da dukker opp er hvor lenge man kan la en såle stå før man bygger.
Er det noen fare for at den kan bli ødelagt.
Stedet vi vurderer er fjellet på Østlandet.

Heffalompen

en byggegodkjenning kommer vel også med en tidsfrist på når man skal ha begynt og når bygget skal være ferdig ??

Kan ikke se at det skulle være noen problem med å la en støpt såle stå i noen år.

hyby

Er det mulig i praksis ?
For å i det hele tatt få stikke spaden i jorda trenger man vel komplett byggesøknad, og tegninger, samt diverse leverandører som stiller med ansvarsretter for omtrent hele hytta ??

Dermed begynner snøballen å rulle...

Var i hvertvall det inntrykket jeg satt igjen med.

Min plan om å drøye litt, drive egeninsats og kunne forhandle med / hente inn uderleverandører som rørlegger og elektriker underveis i prosessen, ble i hvertfall fort kvalt...

I noen områder kan det også være begrensninger på hvor lenge etter kjøpet man har lov å la tomten ligge brakk. (kommunene ønsker jo sysselsetting og skattepenger så raskt som mulig)
Er i hvertfall greit å sjekke ut disse tingene før man kjøper tomt.

Heffalompen

Svaret blir nok mest sannsynlig todelt, ja sålen tar ikke skade av å stå slik, men pga regelverket får du det ikke til.

rogers

Et annet element er hensyn til hyttenaboer.
Er det et hyttefelt så vil nok ikke naboene være så positive til en halvferdig tomt i flere år.


Roger


Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm

Luftslotte

Ok takk for gode svar, så konklusjonen er at det ikke er noe problem for sålen, men heller et praktisk spørsmål når det gjelder lov og godt naboskap:-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod