VVB på hytta

Startet av Hoote, juni 13, 2008, 14:25:13

Hoote

Eg holder på å hjelper foreldrene mine med å legge inn vatn i hytta. Hullet er bårt, og pumpa er på plass, så no skal me til å grave grøvt bort til hytta. Her skal me legge vannslange med varmekabel inni. Internt i hytta skal me ha rørirør som blir lagt under hytta, og bårt opp der dei skal vær.
Det eg lurer litt på er kva som er lurest med tanke på vvb? Hytta ligger på kysten på vestlandet, og brukes stort sett fra mars/april til oktober. No når dei får inn vatn så kommer den kanskje til å bli brukt litt meir. Planen no er ein 120L bereder, men mor mi har lest litt om ein "bereder" som varmer opp vatnet underveis. Visst me bruker vanlig vvb så bør vell denne tømmes utenom sesongen? I tilfelle så er jo muligheten for å bruke hytta om vinteren mindre. Finnest det smartere løysninger som ikkje lagrer så mykje vatn, og som kan vær ein bedre løysning for oss?
Det blir 3 uttak med varmt vatn. 1 på kjøkkenet og 2 på badet. Badet og kjøkkenet ligger i kvar sin ende av hytta...

Viko


Vil anbefale en Høiax Heatex 00 liter !
Har montert dette selv i to ulike hytter (fjell & sjø) og er meget godt fornøyd.

Tilkoplingseffekten er ca 2000 og vi dusjer fint 2-3 personer etter hverandre i påsken. No problem.

Ja, vi tar det til Viko...

Kalle


Vi i likhet med Viko anbefale en Heatex fra Høiax!

Veldig bra kapasitet til vårt bruk: 3-4 raske dusj rett etetr hverandre i påsken.
Eller laaange dusjer med 15 minutters mellomrom - det holder!

Anbefales!

erduptur

En vannvarmer som varmer vannet samtidig som det tappes bruker mye strøm, så en er nok avhengig av 16 amper eller mer. Jeg ville anbefale å se på en propanvarmer, denne er enkel å tømme og varmer nok vann til å dusje hele slekta, dersom en har nok propan.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod