Budsjett, Laftekasse til nøkkelferdig

Startet av Tors, februar 20, 2012, 18:06:10

Tors

Hei, jeg er helt i startfasen i planleggingen for hyttebyggin. Har tomt til 700k inkludert graving, vann/kloakk.
Har ett ønske om å bygge laftehytte og ser det er mange tilbydere av laftekasser der ute, sikkert av varierende kvalitet.
Spørsmålet er egentlig: Hva koster det å ferdigstille en laftekasse med 90-100 kvm grunnflate + 20-30 kvm hems/oppstugu slik at den blir nøkkelferdig?

Er ute etter både ca budsjett for å få håndverkere til å gjøre jobben og å vite hva kostnaden ville bli om jeg skulle gjøre mesteparten av den gjenstående jobben selv bortsett fra rør og el etc.

F.eks hvor mye får man gjort med laftekassen for 7-800k? Har ett ørlite håp om å holde dette under 2 mill..

Håper det er noen som har bygget laftehytte som kan gi meg litt input her :)


hyttebob

Hei.

Jeg har nettopp satt opp en laftet hytte, send meg en mail, så sender jeg deg de opplysninger/erfaringer jeg har hatt. Eller om det er flere som er ute etter budsjett på laftet hytte, så kan jeg jo legge det ut her 8)

Tors

Hei, det hadde vært supert. Sendte deg pm nå.

Anders-Jan

Hei!  Jeg er også i startgropa på hytteprosjekt, og det hadde vært interressant å se
det budsjettet ditt HYTTEBOB.  Når det gjelder laftet eller vanlig bindingsverk, hva er egentlig fordelene og ulempene med de ulike variantene? Prismessige forskjeller?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod