ICE bredbånd + Logitech kamera på 12v?

Startet av Bjørn W, april 05, 2012, 14:00:18

Bjørn W

Ser av flere innlegg at andre har installert Alexis kamera over Ice-bredbånd. Skal selv installere Logitech 750e. Det er beregnet på 230v. Noen som har installert dette med 12v strøm over router eller på annen måte? Tips for installasjon? :-\

jfs

Hvis du ikke allerede har kjøpt Logitech ,,,
sjekk http://www.y-cam.com/y-cam-bullet-black/ ... går på 12v( kommer med 220/12v trafo); bruker ca 0,2A

OS

Hei,

Interessant! Har akkurat kjøpt ice til hytta jeg også.

Er det noen her som kan forklare hvordan de gjør dette? Har ice-boksen innebygget web-server? Er det noen som har koblet til andre ting enn webkamera til ice-boksen? F.eks lese av temperatur, batterispenning osv.

Ole
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Tommy

Når man kun har tilgang på 12 volt, fungerer disse cameraene med det eller må man ha 220 volt og omformer. Har forøvrig ice som fugerer fint

Røilern

Jeg har et Apexis kamera, det går på 5V, Clas Ohlson hadde omformer fra 12V, fungerer fint. Mange andre kameraer går på 12v, og det gjør jo det hele litt enklere.

Ellers er det vel slik at de fleste web kameraer har innebygget web server.

Oppsett krever litt innsikt. Du på sette opp porter på ICE routeren og lage deg en dyndns  konto som gir deg en webadresse som holder styr på den vekslende ip adressen til ICE routeren. Jeg benytter www.dyn.com. Og... Selvfølgelig konfigurere selve web kamera - du må være glad i å lese bruksanvisninger.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Sitat fra: Røilern på april 09, 2012, 20:40:31
Jeg har et Apexis kamera, det går på 5V, Clas Ohlson hadde omformer fra 12V, fungerer fint. Mange andre kameraer går på 12v, og det gjør jo det hele litt enklere.

Ellers er det vel slik at de fleste web kameraer har innebygget web server.

Oppsett krever litt innsikt. Du på sette opp porter på ICE routeren og lage deg en dyndns  konto som gir deg en webadresse som holder styr på den vekslende ip adressen til ICE routeren. Jeg benytter www.dyn.com. Og... Selvfølgelig konfigurere selve web kamera - du må være glad i å lese bruksanvisninger.
Takk for svar. dyndns kjenner jeg til da jeg bruker det på hjemmeserver.

Det aller dårligste med ice er kundeservice og websider! Har sendt de mange e-mail uten å få svar. Og så er det websidene da. Les hva som skrives under "Når du mottar pakken er det ikke lang tid før du er på nett og har montert din kamerapakke. Du gjør følgende:" (punkt 1 og 2) på denne siden!:
http://www.ice.no/privat/bredband-kamerapakke.aspx

Ole
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod