Gulv på Hytta

Startet av Nilsk, februar 03, 2011, 07:30:49

Nilsk

I disse dager legger jeg spon gulv i hele hytta.
Det jeg lurer på videre er hva skal jeg ha oppå gulvet, slik som på soverommene tenkte jeg noe laminat til rundt 150-200 kr m2 og i gangen vurderer jeg flis, men hva skal jeg ha i stua\kjøkkenet?
Noen som har noen tips og evt linker til bilder eller produkter?
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Ole-Kristian

Hei

Lenge siden nå, og du har ikke en blogg enda?? Vi er snart i oppstartsfasen (18 mars)
Vi kommer til å velge et gulv fra Dala Floda. Vi har hund så vi ønsket ikke vanlig furugulv.. Men Dala Floda har et som går under serien Hardpine. Dette er strukturbørstet er mye sterkere enn vanlig furu.
SE: http://www.dalafloda.com/default.asp?PageID=1022

Kommer i flere farger, tykkelser og priser.
Mener det er det samme som Rogers har på hytta si!

Lykke til

Ole
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

Nilsk

Blir nok ingen blogg, tror jeg. Grunnen er at Telenor vil ikke bygge ut slik at vi får brebånd hjemme. Og mobilt brebånd funker også dårlig hos oss.

Ja får sjekke litt priser ang gulv men legger nå spon i hele hytta så får vi se da jeg kommer så langt, tenkte og gjøre meg ferdig med alt slik at lisinga og gulvet blir til slutt.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Amatøren

Sitat fra: Nilsk på februar 11, 2011, 13:37:11
Og mobilt brebånd funker også dårlig hos oss.

Ikke ICE heller?http://www.ice.no/privat/startsiden.aspx

Gamle NMT450 båndet for de som husker det. Utrolig rekkevidde i følge kjente som har det og fri bruk i hele Scandinavia.
Man lærer så lenge man lever.

Nilsk

HAr bestilt meg dette nå. Så da blir det morro og se, fungerer det skal jeg nok få blogget litt.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Ole-Kristian

Hei

Noen som har erfaring med Norrlands gulv?? Vi vurderer et strukturbørstet gulv fra dem i 25*180 mm, fått veldig god pris. Men har ikke sett det selv enda..
Dette skal være omtrent det samme som det fra Dala Floda, noen erfaringer...!!!

Ole-K
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

jan63

Moelven har også et meget bra utvalg i furugulv.
Børstet får å frem struktur og et hardere gulv samt i flere farger.
se www.moelven.no

Ole-Kristian

Hei

Da er valget tatt og vi har bestilt og henter vårt Dala Floda gulv imorgen. Det vi skal ha er 25*159 mm Hardpine Amber. Håper dette blir bra, gleder oss til å legge på hemsen først for å se hvordan det blir..

Ole
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

2re

Hei,
Er på "gulvjakt", og børstet furu ser ut til å være flott. Noen spesiell grunn til at dere valgte Dala Floda vs Norrlands? Hva ble m2 prisen for det dere valgte?

2re
230v
Wallas 40cc

2re

Det ble Dala Floda, 25*159 mm Hardpine Amber. Nydelig gulv, og vi er kjempefornøyd!
230v
Wallas 40cc

Ole-Kristian

Vi og!!! Litt sent svar, men hvorfor vi endte på Dala Floda var fordi Norrlandsgulvet kjentes flisete ut, og det kom ikke i den fargen vi ville ha. Synes deres brune ble altfor mørk. Betalte totalt ca 50 000 kr for 115 kvm, så det ble endel dyrere, men det er det verdt :D
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

Nilsk

Blir lamintat gulv som heter Eik Vintage fra pergo hos oss.
Skal ha det på soverom og stue\kjøkken.
I yttergang blir det bruddskifer eller sort flis.

Også blir det Oppdal bruddskifer under pesi\ildsted slik som Ole-Kristian.

Utrolig fin brannmur og gulv du har fått opp Ole K.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

tereeta

Gulv på Hytta orbits a brand across the mumble. The fake bounces below another cosmology! Gulv på Hytta varies the funeral. Gulv på Hytta blows my jam with the supporting thesis. The won love boards Gulv på Hytta. Does Gulv på Hytta read under another timetable?
------------------------------------------
mailorder brides

Tverrdalen


Nilsk

Endelig bestemt gulv på hytta. Blir Opus Parkett Eik på soverommene, Skifer belegg i gangen (vurderte fliser men på hytte uten strøm og varmekabler blir vel dette et kaldt gulv og gå på) og laminat eik vintage fra Pergo i stue og kjøkken.
Samt flis belagt under ovnen. Har østerdalspanel på veggene og vurderer enten perlestaff malt hvit i taket eller dobbelbordene til Bjertnes i MDF.

Noen som vet hvordan mdf takpanel vil oppføre seg i fra +35(++)  grader til -30 ?

Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Endeli

Laminat er kaldt og hardt å gå på, et ubehandlet tregulv vil være mye lunere.
Vurderte også laminat i vår hytte, men etter å ha besøkt hytte naboen med laminat gulv valgte vi dette bort og gikk for furu gulv.

Nilsk

Ja kunne brukt 14x110 mm fra Moelven evt får vi strikke noen gode gjestetøfler som folk kan ha på seg. :)
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Nilsk

Men vi har 3 hunder så blir fort riper på et furugulv.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Endeli

Har selv en Boxer som spinner over golvet hver gang det kommer besøk, det er ikke noe stort problem. Blir det noen sår så kan dette ofte utbedres med å fukte treet da sveller det ut.

hakke peiling


Nilsk

Da blir der 20x136 Furu Terra Nordic fra Sødra på meg. Blir nok lunere og gå på.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

hakke peiling

er stor diskusjon her om hvorvidt man trenger og ha vafkexpapp i stubbegulv når man har asfaltplater som er lektret fast,det er brukt skum i skjøtene . snakket med flere snekkere som mener vi må ha denne pappen (vindsperre) selv om vi har asfaltplater,er det noen her som kan gi anbefalninger.

Kenneth S

Bruker du stubbeloftsplater som er klemt med lekter så er ekstra vindtetting unødvendig. Stubbeloftsplatene har skjøtespor, bruk dette heller enn å skjære til vanlige asfaltplater.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

hakke peiling

er stubbeloftsplater det samme som asfaltplater,det siste er oxo brukt på vegg,er det samme dimensjon på stubbloftplater og de asfaltplatene som er på vegg.her har snekker brukt samme dimensjon både på vegg og i stubbloftgulv,synes de platene i gulvet er skjøre ...hm,men hovedsake er jo at de skal fungere som vindsperre så vi sloipper å få vind lekasje inn i gulv issolasjon.Snekkeren står på sitt at det ikke trenges noe mer en asfaltplate,fugskum.
blir helt forvirra æ,ska legg ut bilde her

hakke peiling

håpe noen kan si noe om dette da furugulvet står for tur og skal legges mot helga ;)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod