Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Pal.ah

Jan Terje B., ja. Da har du en god nabo!!!

Bidda

Forrige helg så fikk vi begynt på hytta igjen. Først har vi tenkt å få fullført utsikten, med å ta å rydde mere kratt og busker langs kanten. I tillegg planlegger vi videre arbeid på tilbygget. Målet for 2016 er å få på takplater, satt inn vinduer, kledd opp utvendig, isolert gulvene og vegger, samt ferdigstille ett soverom så vi får flyttet en dør og blir ferdige med kjøkkenet. Blir stort sett aktivitet alle helger framover nå..... ;D

Neste helg får vi ta ett nytt strøk til med terrassebeis, men først må jeg få byttet bremseskiver bak på arbeids-bilen  ;)

Litt kjøring med Zokus ble det også tid til....

https://www.youtube.com/watch?v=mPDONUxadUw

Einar_S

Fjernet av brukeren får jeg beskjed om!

Ble det for sterk kost for Jutjube polti?   ;D

Bidda


Einar_S

Se der ja! Nå funker det.
En ting jeg ikke nevnte i min tråd er å lage ny parkeringsplass.
Men jeg har ikke henger som egner seg for å ta med minigraveren på hytta.
Ellers kunne jeg jo også ha moret meg litt med dieseldrevet "verktøy" på hytta.  ;D
Den hengeren jeg disponerer laster bare 1,1t. Da blir 1,5t + skuffer litt drøyt.

Bidda

Alt annet enn bygging på hytta for tiden, ikke klart å få ut båten heller....tyder på for mye å ta tak i. Var uansett på hytta ett par dager nå og med sol på lørdag = drone-film:

https://www.youtube.com/watch?v=d1plS5ouYYg

Einar_S

Flott video.
Pass deg for fjærledde droner! Jeg har vært vitne til en krangel mellom en av dem og et modellfly. Det ble mye balsaflis og fjær som dalte ned.  :o

Bidda

Ferien er på hell og følgende er utført:
1) tråkka over så første uke var omtrent stillstand med unntak av grubling
2) flytte ved og rydde opp etter at flere busker er tatt for å sikre bedre utsikt
3) tilbygget: legginga stubbloft, vindsperre, isolasjon og gulvspon. Utrolig hvor mye lettere ting er når en har gulv å gå på.

Bidda

4) legging av gulv i 1. etg
5) isolering av vegger og tak

Neste nå er å begynne på innsetting av dører og vinduer.

Har innimellom fått til ett par turer med båten, flydd litt drone, ellers bare nytt ferien... ;D

Bidda

Tja, mere har skjedd i sommer: vinduer og kledning

Bidda

Innvendig har vi plastret og delt inn i 1.etg samt åpnet mot hytta:

Bidda

Nå driver vi med innspurten med kledning, mangler en vegg før ferdig og takplater skal også på, det blir høstferiearbeid. Da regner jeg med at det holder for i år....Rundt vinduer tar vi neste år. innvendig kommer vi til å jobbe litt med ett soverom slik at det til våren er klart til å brukes.

Bidda


Bidda

Siste arbeid på tak og med kledning ble utført i høstferien og ei helg ut i oktober. Nå er hytta klar for vinteren og arbeide utført i 2016 er summert opp i en film:

https://www.youtube.com/watch?v=8WsUXE5Wfvs

Bidda


Einar_S

Ja det var litt av et prosjekt!
Og 32m fall! Du bør ha veldig god lufting for bimmelibomm kommer til å få god fart på veien.  ;D

Er det en oljetank? Jeg skal ta opp en 3 kubikk Vera tank. Kanskje noen kan ha bruk for den til noe sånt.

Bidda

God lufting både nede og oppe ved WC.
Tanken ble brukt til diesel av et transportfirma  ;D

Bidda


Bidda

Velkommen til 2017!
Vi fortsetter der vi slapp i oktober....i helga har vi satt inn et nytt vindu flyttet en dør og beiset 2 vegger. Endelig fått tettet døra mot kjøkkenet så nå kan vi få satt opp avtrekk, neste gang vi er på hytta. Besøk av rådyr hadde vi også...

Bidda

Påska gikk med til å få ferdig kjøkkenet (avtrekksvifta) og male vegger (1. straøk) på soverommet.

Bidda

I helga kom vi ett stykke til....

Bidda

Neste soverom er påbegynt. Satser på å få det ferdig om 2 uker så datter kan bruke det under sommerjobben hos Betonmast/Hære i Horten. Fikk også tid til å sette ut båten så da er det klart for å nyte sjøen innimellom....

Bidda

aktivitet nesten hver helg her nå.
Nå er brukstillatelsen send kommunen.
Mangler bare lister i 1. etg så er den ferdig.
Prøver oss på trappa neste helg.

Bidda

Midlertidig godkjennelse kommet fra Kommunen.
Nå er hytta malt i grå skifer.
Vi driver på med trappa som vi kjøpte på Finn for 4 år siden. Vi satset på en 2 år gammel repotrapp så kan vi justere litt på bredde og lengde .

Einar_S

Fantastisk bra jobba!
Dette burde jo være verd et nytt forum: Byggeslott.no.

:o


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod