Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Bidda

Aktiv dag på lørdag, fikk koblet opp vann til kjøkken og flyttet avløp over til samletanken. Oppvaskmaskinen ble montert og prøvd.

Vannet over til kjøkkenet la jeg sammen med varmekabel og inn i isolasjonskåler så får vi se om dette ble Ok i løpet av vinteren.

Er nå bare isolering av avløpet fram til skrenten så er planene for året i mål.

Ett par bilder tatt fra taket når jeg tettet hullet etter luftingen til snurredassen.

Nest vår blir det full fokus på tilbygget til hytta ;D

Bidda

Nå går det smått framover......

Båt er nå på plass i garasjen og etter ombygg av henger har jeg nå 5cm klaring til porten  ;D

Har fått midlertidig brukstillatelse på garasjen og kloakkanlegget fra kommunen.

Bidda

Da er film (bilder) om garasjebygginga lagt ut på youtube.

PS.... og ny båt er innkjøpt for neste sesong: Nidelv 590 sport 2014.  ;D

...og tro det eller ei men garasjen må nok bygges litt om for å få den båten  innomhus på vinteren  :o

http://youtu.be/AFeMIRyqQc8

Lisbeth

Vil bare gratulere deg med ny, flott båt  :D

Bidda

Takker. vi gleder oss allerede til neste sommer, men først må vi få den i hjem da den ennå står hos produsenten  :(

Her er en kort film av 590Sport i fart

Bidda

Litt om erfaringer med alarmen, Powermaster 10 fra Visonic.
Søkte en del brukererfaringer på nettet før jeg valgte system og deretter spurte ettr priser hos 4 butikker (også utenlandske). Valget falt på www.alarmen.no som ga det beste pakketilbudet og svarte raskt på alle mine "rare" spørsmål.

På nettsiden til Alarm 1 er et skjema som fylles ut slik at all programmering er utført før en får den. Deretter er det enkelt å sette opp systemet ved hjelp av hurtigmenyen. det følger med en god brukerveiledning som forteller om alle muligheter og divese ekstra utstyr som kan bestilles. Systemet kan betjenes via en "app" som gjør at du får tilgang til å endre status og se bilder fra kamera via mobilen.

Vårt system består av hovesentral, 3 kameradetektorer (ett ute), 2 røykvarselere, 2 dørvakter, vanndetektor (for kloakktanklen), sirene ute og et ekstra tastatur ved inngangsdøra.

Etter 4mnd drift er vi storfornøyde med systemets muligheter og enkle bruk via "appen".

Bidda

Skjer lite her nå på vinteren, men noen innkjøp er utført i påvente av våren...... 8)

dypen

Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Takker.
Driver å pusser opp Fiori'n og har kjøpt litt redskap: snøskuffe, pallegaffel med klo, tilhenger og ser nå etter en gravearm  8)

Bidda

Her er film om minilasteren, bare å glede seg til at snøen på hytta blir borte....

https://youtu.be/k8KaE-vkSNQ

Bidda

Litt småkos i påska i mellom soling og turer.
Fikk revet terrassen så den er klar for å forlenges osv. Men først må jeg få ned minilasteren så jeg har litt å hjelpe meg med.

Doof

Hei. Lurte litt på panneplatene du har på taket. Er det stål eller aluminiums plater?  Hvordan oppfører platene seg der du har  overlapp på underlagspappen? Ser du dette igjen? Lurer litt på dette, har selv lyst på slike plater, men er jo alltid noe ujevnheter. Om platene tar opp dette.

Christoffer

Bidda

Var på hytta i dag og såg da etter om jeg kunne se skjøten noe jeg ikke kunne. jeg ville ikke lagt de på lekter, tror jeg det blir mye bulker om du da går på de.

Doof

Skal ikke på lekter, noe som faktisk ikke er anbefalt. Er gammel hytte som jeg tenkte å legge det på. Har små ugjevnheter som ikke lar seg lett rette på. Gikk du for aluminiums plater?

Christoffer

Bidda

Var stål vi kjøpte.

Har i helga lastet av en henger full av imp. så nå er det snart for bygging av ny terrasse.

Mangler å få ferdigstilt gravearmen til Zokus'n så jeg får tatt av torv og flyttet på noen steiner og tatt opp ei rot.


Bidda

Kosehelg!
Masse kjøring med Zokus: flyttet jord og torv ved terrassen, rettet på veien, kjørt masse kvist og busker: fått bevist for resten av familien at dette ikke bare er et  leketøy  8)

Det skal bli enda mere gøy nå graveramen blir ferdig...

Bidda

Snartur til hytta i går og i dag. Fikk ferdigstilt hurtigfeste og testet litt utstyr 8)

tippetann
graveskuffe
løftearm
tømmerklo
tilhengerkule og feste for annet utstyr/vinsj
gafler med klo blir lagret å ruller (biltema)

Har laget en egen tråd på Byggebolig om Zokus:
http://www.byggebolig.no/anleggsmaskiner/minilaster-fiori-ml1200-prosjekt/msg658242

Pal.ah

Sitat fra: Bidda på februar 05, 2012, 15:50:38
Legger ved skissen av planløsning og fasader på tilbygget.

Hei!

Kan jeg spørre hvilket program du har brukt til å tegne planløsningen for din hytte? Mener å ha lest at du bruker Paint til å korrigere plantegninger, men er det paint du bruker når du lager plantegninger "fra bunnen av"??
Ser at du får frem både målestokk og arealberegninger på dine egne tegninger.

Bidda

De tegninger som du refererer til er arkitektens som også stod som søker mot kommunen. Kan anbefale vår arkitekt, Julien Piombino, han bor i Larvik og har et firma som heter French Touch. I forkant av at vi engasjerte han hadde vi gått noen runder selv med skisser slik at det var bare å reintegne. Han har god erfaring også fra hytter og kan også en del om hvordan en skriver disp. Søknader da han har jobbet som byggesaksbehandler i Sandefjord.

Bidda

Har i helga drevet med masseflytting....se film:
https://www.youtube.com/watch?v=srRtliAKJpg&feature=youtu.be

...og har også startet rivingen av annekset.

Bidda

Snartur med litt graving før det begynte å hølje ned og da ble det rydding i garasjen og fikk også tatt i bruk den nye verktøyvogna  ;D

Bidda

juni 21, 2015, 14:31:37 #171 sist endret: juni 21, 2015, 18:18:56 by Bidda
"Live" fra hytta, full fart på bæringa til terrassen i helga. Inne nå for å få i meg litt mat..... ;D

---og nå er underlaget klart for skruing av dekke.

dypen

Står treverket rett på fjellet noen steder? Ser bra ut da 😊
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

På moen plasser er det rett på fjell, der hvor jeg det anser for liten fare for oppsamling av vann. Ellers har jeg boret ned stolpesko på en del plasser...

NeDD

Ser veldig bra ut  ;D

Alltid gøy å følge dine tråder. :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod